Toon posts:

Maxtor 20.5 GB UDMA 100 7200 RPM + A7V ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort de combinatie asus a7v en een Maxtor 20.5 GB UDMA 100 7200 RPM 52049H4 harddisk. Als ik deze harddisk op de ultra 100 bus aansluit start de computer zeer langzaam op (+/- 4 minuten). als de promise ultra 100 drivers in apparaatbeheer disable start de computer helemaal niet meer op.
De harddisk zit nu noodgedwongen op de ide controller wat dus eigenlijk niet de bedoeling was. (dit lukt trouwens pas na het uitschakelen van de promise drivers.)

Wat zou dit kunnen zijn? Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden?? zoja was is de oplossing hiervoor?

Ik heb de nieuwste via 4in1 drivers geinstallerd dus dat is het probleem niet.
En ook zijn er geen irq conflicten.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Welk OS...

In het geval dat je win2k hebt...
ik heb ergens gelezen dat er een patch schijnt te zijn van maxtor zodat deze HD's wel goed draaien onder win2k, sp1 al geprobeerd..?

btw.., ik heb win2k met sp1 en geen probleemen met m'n maxtors.

Verwijderd

Ik heb een Maxtor 40+ ATA100 40Gig op Asus A7V met ATA100 aansluiting en W2k (nog geen SP1). Verder hangen een DVD-speler en een CD-Writer samen aan de IDE-bus en zit er een 3Com netwerkkaart in. Opstarten duurt exact 2 minuten vanaf indrukken powerknop en verschijnen van administrator inlogvenster. Heb nog geen Asus 1003 Bios-update doorgevoerd, wel de laatste Via 4in1 drivers. Ook heb ik in Bios m'n HD bovenaan gezet om van op te starten (dus slaat CD-rom en FDD over). En consequent W2k gedefragmenteerd na iedere software install.
W2k heeft zijn eigen partitie en alle andere apps/software staan op een aparte partitie.

Verwijderd

Topicstarter
ik draai windows 98 se, en ik heb nog steeds geen flauw idee wat het kan zijn. ik heb de pc vorige week bij een pc winkel afgehaald en heb daar al een paar mailtjes naar gestuurd maar krijg niet echt snel reaktie. Bellen schiet ook niet op kan alleen vanaf dindsdag tot vrijdag precies onder werktijd en dan werk ik dus.

>Welk OS...
>In het geval dat je win2k hebt...
>ik heb ergens gelezen dat er een patch schijnt te zijn van maxtor zodat deze HD's wel >goed draaien onder win2k, sp1 al geprobeerd..?

>btw.., ik heb win2k met sp1 en geen probleemen met m'n maxtors.