Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 14:32
Beste Tweakers,

Ben vandaag bezig met het installeren van een terminal server. Alleen krijg ik een foutmelding waarvan de oorzaak betwijfel. Inloggen werkt dus ook niet.

Gegevens:
Windows Server 2003 R2 Standard
Terminal services geinstalleerd

Daarna op de Domain controller het recht "Allow log on through Terminal Services" goed gezet door de groep "Remote Control Users" toe tevoegen.

Toen kreeg ik deze melding dus. Daarna ook de instellingen lokaal op de Terminal server zo ingesteld maar nog steeds de zelfde melding.

Zie link voor: http://www.plaatjesupload.../05/08/1210244758-210.jpg

Heeft iemand een idee waar ik nog meer kan zoeken?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

De gebruiker die wil inloggen moet lid zijn van Remote Desktop Users groep. Deze groep heeft standaard user rechten op de RDP/TCP connector en kan dus inloggen op de terminal server die je opgebouwd hebt. Rechten zetten allow logon op een domain controller heeft weinig nut deze kan je beter weer verwijderen want zo geef je de mensen juist rechten om op de domain controller in te loggen ipv je terminal server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Beste Mutsje

Klopt. Ik heb het ook toegevoegt daaraan. Maar mag niet baten. Die instellingen van Allow.... heb ik ook uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:32
logon locally recht heb je ook nodig, een DC zal standaard geen domainusers laten inloggen namelijk

...want dat wil je ook niet op een domaincontroller, terminalserver op een domaincontroller is namelijk een heeeeeel slecht idee kwa security.

heb je een specifieke reden om de terminalserver domaincontroller te maken?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Nee ik maak de terminalserver geen domaincontroller. Dat blijkt inderdaad niet goed te zijn!

Helaas werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Maak de groep Domain Users eens lid van de groep Remote Desktop Users en probeer het dan nog eens? Je moet namelijk wel zorgen dat de gebruikers in de Remote Desktop Users group staan, en dat mis ik nog in je verhaal.
En Allow Logon Through Terminal Server moet je dus ook aanzetten. Het beste kan je dat doen via een GPO waar je dan Domain Users dit recht toekent.

[ Voor 29% gewijzigd door Microkid op 09-05-2008 08:24 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Microkid schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:22:
En Allow Logon Through Terminal Server moet je dus ook aanzetten. Het beste kan je dat doen via een GPO waar je dan Domain Users dit recht toekent.
De lokale "remote desktop user" group heeft dit recht toch al standaard?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 18:40

mutsje

Certified Prutser

Question Mark schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:50:
[...]
De lokale "remote desktop user" group heeft dit recht toch al standaard?
Dat klopt helemaal.

@TS: controlleer eens op je RDP/TCP connector of je Remote Desktop User group uberhaupt wel rechten heeft. Out of the box heeft de groep "User" rechten op deze connector maar als iemand heeft lopen k*tten kun je lang zoeken. Btw: terminal configuration/services kun je de connector vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rotij
Het account is lid van de Remote Desktop User group. Deze group is ook weer lid van Domain Users. Allow login in ......... heb ik ook weer aangezet maar dit mag ook niet baten.

De ts is nu lid van het domein maar bedraagt geen active directory geinstalleerd. Is dat geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee, Active directory installeer je op een domeincontroller. Weet je 100% zeker dat je de domeingroep TSUsers lid hebt gemaakt van de LOKALE remote desktop users (extern bureaubladgebruikers in NL) op _ELKE_ terminal server? Je hebt in je Active Directory ook een groep "Remote Desktop Users" maar die werkt niet door naar je memberservers :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:46
Is uw "Grace period" van 120 dagen toevallig al verlopen, dan geeft hij ook een boodschap weer dat je niet kunt verbinden.
Toevalliger wijs ben ik met hetzelfde bezig en had ik hetzelfde probleem voor, ik heb daarvoor de terminal services Licensing geïnstalleerd en zogezegd een license aangeschaft (kan je gewoon toevoegen) daarna werkte het voor mij zonder problemen.
Ik draai Win2K3 als DC en als TS (allemaal in test omgeving natuurlijk)
Pagina: 1