[XP] Onmogelijke map verwijderen :?

Pagina: 1
Acties:

• InferisDCB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08-2020
Hoi,

Afgelopen week kwam ik er achter dat Overlord (van Codemasters) de mogelijkheid heeft een map te maken die op punten eindigd. :?

Ik was bezig met een 'All Good' profiel (onder de noemer: "Nice...") waarbij ik per ongelijk een 'friendly' gedood moet hebben. |:( Na het verwijderen van het account en opnieuw beginnen kwam ik al snel tot de conclusie dat het account niet verwijderd was en wou ik dit via Windows doen.

Deze geeft de melding dat de map niet toegankelijk en ongeldig is. De inhoud van de map kan ik wel verwijderen, maar de map zelf niet. Deze is overigens ook niet aan te passen of te hernoemen.

Bij het navragen bij kennissen kwam ik erachter dat Unix de map aan moet kunnen, maar via een Boot-CDR heb ik ook geen mogelijkheid kunnen zien zo de map te verwijderen.

Kan iemand nog een suggestie doen om de map (met de naam "Nice..") te verwijderen? _/-\o_

Mijn laatst resterende optie (format d:) vindt ik namenlijk erg rigoreus aangezien het systeem zeer soepel en schoon draait. 8)

Zie ook het Overlord Forum

• gsteen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01-2020
Als je onder windows vanuit de command prompt met DIR /A /X de naam van de map bekijkt hoe ziet hij er dan uit? (ik verwacht iets met een ~1). Vanuit de command prompt kan je dan met RMDIR /S <~1naam> proberen de map te verwijderen.

"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:29
Kun je niet Take Owndership doen en hem dan verwijderen? misschien dat het programma owner is van de map of zo?

• InferisDCB
Leondendungen schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:32:
Kun je niet Take Owndership doen en hem dan verwijderen? misschien dat het programma owner is van de map of zo?
Als je de beveiligingsinstellingen bedoelt...

Dat was het eerste waar ik ook naar keek, maar Windows geeft dan dezelfde melding als bij een naamswijziging; ongeldige map en ontoegankelijk.

toch bedankt voor de input.

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:52
del nice* geprobeerd ? zorg wel dat er naast nice.. geen andere mappen zijn die beginnen met nice :)

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-01 21:19
Ik heb eerder problemen gehad met mappen die ik op geen enkele manier kon verwijderen, alle mogelijke tooltjes geprobeerd, tooltjes die het bij het booten doen... etc.

Uiteindelijk is het me gelukt om de map te verplaatsen verwijderen lukte helaas niet (werd verplaatst naar een ubuntu.trash map die ik niet kon verwijderen :/ ), maar ik heb hem verplaatst naar een eigen gemaakte map in de windows dir zodat ik me er niet aan ergerde.

Ik heb dit gedaan met een Ubuntu live cd'tje.

Mischien heb je er wat aan.

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• InferisDCB
gsteen schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:26:
Als je onder windows vanuit de command prompt met DIR /A /X de naam van de map bekijkt hoe ziet hij er dan uit? (ik verwacht iets met een ~1). Vanuit de command prompt kan je dan met RMDIR /S <~1naam> proberen de map te verwijderen.
:D SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op deze methode is het gelukt.

_/-\o_ HEEEEEEEEEEEEEEEEL hartelijk bedankt voor de hulp. _/-\o_

• InferisDCB
Ubernerd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:31:
Ik heb dit gedaan met een Ubuntu live cd'tje.

Mischien heb je er wat aan.
Jouw idee maakte het misschien mogelijk het bestand te verplaatsen (naar een andere partitie of medium voor een format bijvoorbeeld), maar dat terzijde de Ubuntu Live CD heeft verder wel meer voordelen.

Dit is dus ook een zeer fijne tip.
THANX 8)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Ubernerd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:31:
Uiteindelijk is het me gelukt om de map te verplaatsen verwijderen lukte helaas niet (werd verplaatst naar een ubuntu.trash .ubuntu-trash map die ik niet kon verwijderen :/ ), maar ik heb hem verplaatst naar een eigen gemaakte map in de windows dir zodat ik me er niet aan ergerde.
Dat komt omdat ie in je prullenbak van Ubuntu komt. En die komt dus op iedere partitie waar je dingen verwijderd. En in linux zijn mappen en bestanden die beginnen met een punt standaard verborgen (als verborgen bedoeld). Je moet dus links of rechtsonder klikken om de prullenbak te openen en daar het commando geven om hem te legen. Of je gaat via de terminal of Nautilus handmatig .ubuntu-trash verwijderen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1