Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:26
Beste tweakers,

Ik heb hier een Windows Vista PC staan van HP met daarin een 2e partitie die dient als recoveryschijf. Nu geeft Windows Vista telkens de melding dat de schijf bijna vol is. Dit is best irritant.

Nu kan ik voor XP de registrytweak wel vinden, maar voor Vista helemaal nergens. Weet een van jullie toevallig hoe ik deze melding voortaan kan voorkomen? De schijf wordt verder niet gebruikt, dus voller wordt hij ook niet.

Alvast bedankt,

Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
HKEY_CURRENT_USER\Software\MicroSoft\ Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

DWORD: NoLowDiskSpaceChecks met value 1 toevoegen.

Deze heb jij zelf waarschijnlijk ook gevonden en is voor XP en wordt op alle schijven/partities toegepast. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet voor Vista werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door The Realone op 08-05-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
Klopt, echter is deze key niet te vinden in Vista..
HKEY_CURRENT_USER\Software\MicroSoft\ Windows\CurrentVersion\Policies en verder gaat het niet. Zou ik de nieuwe map aan moeten maken en daarin de sleutel toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
Ik heb even op een andere pc gekeken met Vista, daar is de sleutel echter wél aanwezig. Waarschijnlijk heeft HP de registrysleutel van de desbetreffende pc verwijderd.

Bedankt voor de hulp in ieder geval.

/fixed

[ Voor 3% gewijzigd door Exception op 08-05-2008 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

1. Using the left side of the Registry Editor, navigate to HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies
2. Right-click in the right pane and select New Key.
3. Name the new key Explorer.
4. In the Explorer key, right-click in the right pane and click New DWORD (32-bit) Vaue.
5. Name the DWORD NoLowDiskSpaceChecks.
6. Right-click the new DWORD and click Modify.
7. Set the Value Data to 1.
8. Click OK.
Daar maken ze ook een nieuwe key Explorer aan en lijkt daarom standaard zo te zijn.

☻/
/▌
/ \