Faillissement PC Platform

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Gisteren op 7 mei 2008 is PC Platform door de rechter failliet verklaard. Dit topic is bestemd ter bespreking van het faillissement van PC Platform.

Curator: mr. J.M. Eringa
Adres: Postbus 126 7500AC Enschede

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Longbeard op 08-05-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Zure shit. Het was een vof, dus de beide heren zijn ook in privé failliet verklaard. Dat doet pijn. Aan de andere kant is er dan vaak wel meer privé-vermogen waar men zich op kan verhalen. Je zult verbaasd staan hoeveel privé-ondernemers of mensen in een vof niet voldoende zorg hebben gedragen voor degelijke huwelijkse voorwaarden vóór ze gingen ondernemen met hun eigen geld.

[ Voor 58% gewijzigd door nare man op 08-05-2008 12:40 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
Eindelijk de kogel door de kerk dan. Nouja ik ben benieuwd wat ik nog van mijn openstaande rekening ga terug zien. Waarschijnlijk niks meer. Gelukkig is het geen al te groot bedrag (140€) maar moet er toch weer een weekje voor werken. Weet iemand toevallig hoe je hier het beste mee om kan gaan? Moet ik me ergens aanmelden, is hun administratie voldoende of is het een verloren zaak?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik ben al te laat zie ik, maar idd, de zaak is falliet.

Die tijd dat er op de website stond 'zakelijk conflict' was eigenlijk niets meer dan dat de beide heren hun eigen pand niet meer inkonden. Het gaat om 20,000 euro schuld wat er nog open staat bij consumenten en belanghebbende, aldus de Tubantia van vandaag. Jammer, ik ben er zelf ook nog werkzaam geweest. Toen merkte ik eerlijk gezegd al de druk van buitenaf, omtrend de steeds goedkoper wordende webshops. We moesten dan ook andere manieren verzinnen om toch de centjes te laten binnenrollen. :)

Voor diegene die hun geld willen cashen, het adres staat er van de curator. Daarop maak je een brief op dat je graag je geld verhalen wilt, en daarbij dus bewijzen van je aankoop inclusief betaling bij toevoegd. Hopelijk, krijg je dan je geld terug, maar in eerste instantie gaan de banken en bedrijven voor. Als laatst komt de consument. Jammer.

Wens beide heren idd sterkte toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

MrFl0ppY schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:29:
Eindelijk de kogel door de kerk dan. Nouja ik ben benieuwd wat ik nog van mijn openstaande rekening ga terug zien. Waarschijnlijk niks meer. Gelukkig is het geen al te groot bedrag (140€) maar moet er toch weer een weekje voor werken. Weet iemand toevallig hoe je hier het beste mee om kan gaan? Moet ik me ergens aanmelden, is hun administratie voldoende of is het een verloren zaak?
Je moet je aanmelden bij de curator als geld eiser.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Bedankt voor de nuttige info. Zal vanavond maar eens een mooie brief gaan opstellen. Misschien heeft de eigenaar nog wel een mooie BMW die hij kan verkopen. Vind het ergens sneu voor de beide heren maar de service was dermate slecht dat het me op dit moment weinig kan schelen hoe ze er vanaf komen. Ze hebben mijn geld nu inmiddels al een week 6 á 7. kreeg niet eens een mailtje of een melding van de stand van zaken. Snap best dat dit moeilijke tijden zijn maar je kunt toch op z'n minst even een mailtje naar je klanten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof me maar dat er geen BMW of Audi te halen valt hoor. Die Vof is idd het meest vervelende voor beiden. Beide falliet verklaard nu in prive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
hmm. Zojuist een brief van 'zuidweg insolventie-bemiddeling' gekregen met verzoek tot indienen van hoogte nettovorderingen gezien client in enstige liquiditeitsproblemen is en verzoeken mij een voorlopig uitstel van betaling te verlenen van 6 weken. Meer mensen deze brief gekregen?

Moet ik zowel hierop in gaan, als naar de curator sturen?

[ Voor 4% gewijzigd door disheaver op 08-05-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Weet ik zo niet. Ben namelijk niet thuis. Zal morgen eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dit is wel erg jammer vind ik. Ik had een tijd geleden een nieuw systeem bij hen samengesteld, aflevering was top, service en aftersales was top. Niets over te klagen. Bovendien waren de prijzen ook vrij laag! Helaas, sterkte ermee, meer kan ik er niet over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens veel succes verder. Ik weet ook dat een VoF je prive nu kapot maakt. Ik hoop dat jullie er goed uitkomen. Ik heb altijd prettig zaken met jullie gedaan. Veel sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disheaver schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:21:
hmm. Zojuist een brief van 'zuidweg insolventie-bemiddeling' gekregen met verzoek tot indienen van hoogte nettovorderingen gezien client in enstige liquiditeitsproblemen is en verzoeken mij een voorlopig uitstel van betaling te verlenen van 6 weken. Meer mensen deze brief gekregen?

Moet ik zowel hierop in gaan, als naar de curator sturen?
ik heb de brief ook gekregen naar aanleiding van een gestuurde aangetekende brief.. weet nog niet wat ik ermee ga doen.. ik ga het even aan DAS rechtsbijstand vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:22:
[...]

ik heb de brief ook gekregen naar aanleiding van een gestuurde aangetekende brief.. weet nog niet wat ik ermee ga doen.. ik ga het even aan DAS rechtsbijstand vragen..
Laat je het even weten als je eruit bent? Heb namelijk dezelfde brief toegestuurd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:37:
[...]

Laat je het even weten als je eruit bent? Heb namelijk dezelfde brief toegestuurd gekregen.
ja ik ben eruit hoor.. net even met de curator gebeld, en ze weten niks van die brief. waarschijnlijk is hij zelfs nog voordat het faillissement is uitgesproken verstuurd, het is namelijk op de zelfde dag verstuurd 7 mei 2008 dus op de brief van zuidweg insolventie bemiddeling hoef je niet in te gaan en je kan aanmelden bij de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Bedankt. Was toevallig de brief net aan het opstellen. Voor de zekerheid dacht ik nog. Maar aanmelden bij de curator is dus voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zei de curator ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er overigens nog iets bekend omtrend de gedupeerde?

Trouwens hier een afbeelding van de Tubantia met het verlies helaas.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2NiMkKg4Nw13Tm23xPjZRnbT/full.jpg

Overigens klopt wat de Curator zegt, wel een beetje. De grotere jongens drukken de kleinere webshops er compleet uit met stuntprijzen en kleinere webshops zijn geneigd kleinere marges te moeten aanhouden wil je uberhaubt nog klandizie krijgen. Daar was al eerder sprake van, en bijv de lage voorraadstatus zelf omdat het moeilijk te bepalen was wanneer een product dus ging dalen in de prijs ( en dusdanig verlies gedraaid werd op een ingekocht product). Jammer. Was opzich een prima tent met uitstekende service :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2008 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:46

HaTe

haat niet

Jammer.. Ik kom ook uit Oldenzaal en kocht er graag computerhardware.
Ze hadden goede prijzen en de service was ook goed.

Voor beide heren: Succes verder! ;)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zojuist (paar dagen terug) brief van de curator gekregen. Dat ik nu op de lijst sta, en dat 'de vooruitzichten zijn somber', en 'het niet te verwachten dat er enige uikering zal worden gedaan'.

Best een stellige uitspraak, die laatste... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:33

timovd

Voorsprong door techniek

Idd. Ik vraag me af wat de wet daar over zegt. Iemand met juridische kennis.
Ik weet dat als een bedrijf écht failliet is verklaard dat de "klanten" weinig hoeven verwachten, maar ben wel benieuwd.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent simpelweg een concurrente schuldeiser, wat wil zeggen dat jij een vordering hebt op het failliete bedrijf (in casu op de eigenaren in privè). Je moet je bedenken dat zo'n ondernemer niet failliet gaat omdat ze ergens nog een grote berg geld hebben liggen, dus veel is er per definitie niet om te verdelen.
Dan kom je als concurrente schuldeiser ook nog na een stel preferente schuldeisers (belasting, werknemers) en een berg bijzondere schuldeisers (hypotheekverstrekker/eigendomsvoorbehouden/etc) waardoor jij vrij laat aan de beurt bent voor een mogelijke uitbetaling.

Als klant kan je weinig meer doen dan je vordering kenbaar maken bij de curator en hopen dat er iets overblijft. Daarnaast moet je natuurlijk wel goed opletten wanneer er iets van jou bij de onderneming staat (bijv. een laptop ter reparatie). Je eigendom wordt niet aangetast door het faillissement, dus dan moet je zorgen dat je die laptop terug krijgt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar wat? Wat de klant toch nog terug kan krijgen?

Als het op is is het op. Als de spullen o.a magazijninhoud leeg is, is het op. Als er nog openstaande rekeningen staan hier en daar, gaan die in generally voorop dan de klant die er besteld heeft. Mocht er nog een restbedrag overzijn, wordt dat idd netjes verdeeld onder de klanten.

Ik vindt het jammer voor beide heren iig. Sterkte gewenst. Topic zal ook niet onder hun neus voorbijgeschoten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
disheaver schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:10:
Zojuist (paar dagen terug) brief van de curator gekregen. Dat ik nu op de lijst sta, en dat 'de vooruitzichten zijn somber', en 'het niet te verwachten dat er enige uikering zal worden gedaan'.

Best een stellige uitspraak, die laatste... :|
Oh, dat is een hele logische uitspraak hoor. Zonder in te gaan op het concrete geval - want dat ken ik immers totaal niet en ik wil me daar ook niet over uitlaten - is het een historisch gegeven dat ongveer 80-85% van alle faillissementen worden opgeheven wegens gebrek aan baten, zoals dat heet. Dat betekent dat er zélfs na verkoop van alle mogelijke spulletjes nog niet eens genoeg geld is om het salaris van de curator te voldoen. Met een beetje mazzel komt er nog wat geld binnen voor de fiscus en de bedrijfsvereniging en dan is het wel zo'n beetje afgelopen. Het klinkt hard, maar in veruit de meeste faillissementen is elke euro gewoon meerdere keren uitgegeven en valt er ook verder niets meer te halen, vooral omdat alle activa sowieso al is verpand of al in een eerder stadium te gelde is gemaakt.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Overigens vervalt de vordering niet na het opheffen van een faillisement bij gebrek aan baten. Je kunt je nog steeds, na opheffing, verhalen op, in dit geval, de beide heren. Maar goed, als ze zich 'n beetje gedragen, zal het faillisement wellicht omgezet worden in 'n WSNP, kun je na 3 jaar misschien 'n paar procent van je vordering verwachten en is 't daarna sloesh.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ziet er idd niet echt hoopvol uit. Nouja was natuurlijk ook niet te verwachten omdat je toch als 2e komt. Alles wat ik nog terug krijg is meegenomen. Ben gewoon erg blij dat ik geen complete pc/laptop heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Even een flinke schop, heeft iemand al informatie ontvangen of we überhaupt nog geld terug krijgen? De laatste informatie die ik kreeg was een brief dat ik opgenomen was maar dat er niet hoopvol uitzag. Maar nog niks definitiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat let je om contact met de curator te zoeken en de eerste te zijn met informatie over de status hier? Beter dan zonder aanleiding een topic omhoogschoppen...
Pagina: 1