[LCD TV] Samsung LE27S71 laat verticale strepen zien

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 11:30
(jarig!)
Ik gebruik dit schermpje met veel plezier sinds al bijna 1,5 jaar, maar helaas begint het toch echt kuren te vertonen. Ik heb enkele verticale strepen op het scherm, waarvan er een heel duidelijk is en ervoor zorgt dat de pixels wat donkerder worden weer gegeven. Een tweede maakt het juist lichter en dan zijn er nog enkele die zo vaag zijn dat je je moet inspannen om ze te zien.

Het is bijzonder storend, want ze zijn heel erg aanwezig. Het ligt niet aan de bron, want het is bij mn oude xbox (component) als bij de xbox360 (vga) aanwezig. Als ik een witte bmp wil zien dan zie je het echter niet.

In principe heb ik nog garantie, maar ik heb geen zin om mn scherm weken kwijt te zijn. Is iemand bekend met dit probleem en is er een oplossing voor?

• DarkShadow
(jarig!)
Ik heb maar gebeld en men stuurt een monteur langs.

Verwijderd

Mijn LCD-TV (Samsung LE26R71B) begint dit ook te vertonen. Alsof mijn scherm 'gekreukeld' is van binnenuit. Alsof ie gestreken moet worden zegmaar. :| De 'vouwen' beginnen steeds erger te worden. Ik heb geen last van de beschreven lichte strepen, alleen de donkere.

Erg jammer, want ik was echt 100% tevreden met dit schatje. O+

Het lijkt erop dat dit probleem vaker voorkomt. Ook hier heeft iemand dit probleem, en een monteur laten komen.

Ben benieuwd hoe het bij jou is afgelopen DarkShadow! Heb eerlijk gezegd geen zin om m'n scherm een paar weken kwijt te zijn om dit te fixen ;( !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 01:05 ]

• DarkShadow
(jarig!)
Het is helaas nog niet opgelost, het is niet te reperaren volgens samsung. Het kan zijn dat dat bij jou wel het geval is omdat de R serie wat langer in gebruik is als de s serie. Er zou een nieuw panel komen, maar die was niet meer leverbaar dus is mijn tv vorige week maandag opgehaald voor creditering. Hierin waren ze vrij vlot, binnen de 5 dagen was dat geregeld, maar door een fout van samsung heeft mijn dealer het geld toch niet gekregen dus nu wordt het waarschijnlijk maandag of dinsdag... Ik kan een nieuwe tv uitzoeken, ben er opzich wel blij mee omdat men mij een 32 inch moet leveren (27 bestaat niet meer). Verder denk ik dat ik wat bij ga leggen voor een wat nieuwere tv. (en misschien wel 37 inch).

Verwijderd

Erg raar probleem, ben dit soort dingen ook totaal niet gewend van Samsung. Echt m'n eerste probleem met producten van Samsung.

Vind wel dat ze het erg professioneel afhandelen allemaal. Ik denk namelijk ook dat het niet te repareren is, dat geloof ik wel. Je zou de hele LCD-plaat moeten vervangen, en dat kost als fabrikant veel meer tijd en geld, dan de klant een nieuwe TV laten uitzoeken.

Je hebt je geld dus terug gekregen voor een nieuwe TV? De dagwaarde of het aankoopbedrag? Ik zou ook wel blij zijn met een dergelijke oplossing. Het jammere is wat mij betreft, dat ik echt helemaal weg was van het ontwerp van deze televisie, en hij is nergens meer te krijgen. Het voordeel is dat een nieuwere TV natuurlijk meer features zal hebben en ook een slagje groter is voor het zelfde geld.

Ik zal in de loop van de komende week Samsung opbellen hierover, hoop dat ik een zelfde of dergelijke regeling als die van jou kan treffen met hun.

Nog een vraagje: Welke documenten had je nodig om de garantie te bewijzen? Ik heb een Warranty Card maar deze is niet ingevuld, omdat ik het op internet heb besteld (SallandAutomatisering.nl). Ik hoop dat deze kaart wel geldig is dan! En anders vul ik 'em zelluf wel in 8)7

Ik ben alleen wel bang dat mijn vervangende televisie hetzelfde probleem zal krijgen na een jaar! Heeft iemand enig idee welke specifieke series dit probleem hebben, en wat het eigenlijke probleem nou is waar dit door ontstaat?

• DarkShadow
(jarig!)
Volgens selectro geven ze de winkel het inkoopbedrag terug, de winkel is zelf verder verplicht je een op zn minst gelijkwaardig product aan te bieden, dat wordt dus nog even spannend aangezien het in mijn geval niet de meest behulpzame winkel is. Ik had de winkelbon nodig, verder eigenlijk niets. Verder heb ik nog maar weinig mensen gehoord over dit probleem, dus ik denk niet dat elk panel het krijgt.

• Robbert S.
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-12-2024
Oké, moet ik mijn garantie dan claimen bij Salland of bij Samsung? Je hebt het over een monteur die ze langsgestuurd hebben, is die van de winkel of van Samsung? Ik heb het namelijk online besteld, dus dan zal ik het product naar Salland op moeten sturen... Dat wordt nog leuk!

PS: Nieuwe gebruikersnaam.

• DarkShadow
(jarig!)
nope, je moet samsung bellen en die sturen een monteur langs. Hij bepaald of je een nieuwe tv krijgt of niet en neemt mogelijk je tv mee. Je winkel krijgt pas bij creditering er iets mee te maken, maar je moet er niets voor opsturen.

Verwijderd

Offtopic: Hoe kan ik m'n oude account eigenlijk verwijderen? :X

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 11:54 ]

• Robbert S.
Ik denk dat het voor mij voorlopig nog geen zin heeft om een monteur langs te sturen. Sinds m'n laatste post is het probleem op een of andere manier weer weggevaagd tegen de tijd dat ik Samsung wilde gaan bellen... Ik zie nu nog maar één 'rimpel' als ik echt met m'n neus op het scherm gedrukt zit. :?

Ik hoop dat het wegblijft, want als er niks te zien is kan ik ook niet voor de zekerheid een Samsung monteur langs laten komen. Als het wel weer terugkomt hoop ik dat het nog binnen m'n garantie terugkomt... ;(

• Robbert S.
Voor de volledigheid van dit topic plaats ik nog even de afloop van dit probleem. Ik heb sinds mijn vorige post geen last meer gehad van de verticale strepen. Het probleem lijkt compleet verdwenen.

Ik gebruik mijn beeldscherm intensief. Het scherm fungeert als tweede scherm voor mijn computer, en staat dus gemiddeld wel een uur of 5 per dag aan. Ik dacht nog dat het een vorm van inbranding was, maar ook dit blijkt niet waar te zijn, gezien ik mijn scherm soms ook urenlang op 1 beeld laat staan.

Mijn suggestie is dus om het probleem uit te zitten. Ik heb geen flauw idee wat het probleem veroorzaakt, maar blijkbaar verdwijnt het vanzelf weer.

Mocht het probleem ooit nog terugkomen, dan zal ik het zeker hier posten.
Pagina: 1