[Digitenne / MCE] Bij zappen wijzigt schermverhouding

Pagina: 1
Acties:

• Tiessn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-10-2023
Ik heb sinds kort een Single tuner van KPN (digitenne) aangesloten op een PVR-150 TV-kaart. Alles werkt naar behoren en via Vista MCE kan ik prima TV kijken.
Ook m'n MCE remote werkt goed, hij stuurt het signaal door naar m'n settopbox.

Om te schakelen tussen kanalen voert MCE getallen naar de settopbox. Voorbeeld: kijk ik naar kanaal 1, schakel ik met de afstandsbediening één kanaal omhoog, dan krijgt mijn settopbox het signaal '02', en schakelt ie naar kanaal 2.
Dit levert nog niet zoveel problemen op, behalve dat het zappen vrij lang duurt.

Het probleem zit 'm hierin. Met de '0' op de afstandsbediening van de settopbox kan je de schermverhouding aanpassen (4:3, 16:9 etc.). Bij het zappen wordt gebruik gemaakt van de '0' (bijv. '02'). Mijn settopbox verandert eerst de schermverhouding, om vervolgens naar het andere kanaal te gaan. Dat kanaal wordt dan vaak weergegeven in een verkeerde verhouding, waardoor er veel buiten beeld valt.

Ik heb op veel plekken gezocht, maar kan de oplossing hier niet voor vinden. Heeft iemand anders hier ervaringen mee, of een oplossing voor?

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Een oude koe, maar het probleem vers als wat! Weet iemand hier een oplossing voor?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"