Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TV-signaal niet splitten maar combineren

Pagina: 1
Acties:

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Maar hoe noem je zo'n apparaatje? Google kent splitters wel, maar bij combiner wordt ik niet veel wijzer.

Ik wil een UHF gemoduleerd signaal injecteren op de kabel die vanaf het CAI-punt loopt, zonder de loop-trough van bijvoorbeeld een video-recorder te gebruiken.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Duplexer heet zo'n ding.

Edit:

Bijvoorbeeld te gebruiken om een satellietsignaal op een bestaande coax te zetten waar ook het signaal van je kabelexploitant op zit.

Om echt een eigen kanaal op te zetten, heb je weer een modulator nodig. Zelfde principe als die blokjes die vroeger bij een NES werden meegeleverd.

[ Voor 86% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 08-05-2008 00:48 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 07:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Puur uit interesse;

Waar ga je het voor gebruiken? :) Beveiligingssysteem/parkeerplaatscam oid?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Vinnienerd
  • Nu online
Het gaat hier om het "eigen kanaal" opzetten, niet om twee frequentiebanden te combineren (sat+tv). Alhoewel iemand op z'n eigen TV rickrollen me wel een keertje leuk lijkt.

Ik heb moeite met duplexers te vinden op Google, kan ik niet gewoon een aftakelement omgekeerd gebruiken?

edit: combiner doet het ook heel goed, nu nog een verkoopadres vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Vinnienerd op 08-05-2008 01:03 ]

Verwijderd

Je zal toch iets van een directional coupler moeten gebruiken. let er op dat je eigen signaal niet terug gaat naar de inkomende kabel van de kabelaar..

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je kan toch gewoon een modulator gebruiken? Die maakt van een beeldsignaal een kabel signaal. Alleen moet je hem dan idd nog wel op het net injecteren met een coupler.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

:) Gebruik een oude duplexer van nintendo :)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:24
Megamind schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:42:
Je kan toch gewoon een modulator gebruiken? Die maakt van een beeldsignaal een kabel signaal. Alleen moet je hem dan idd nog wel op het net injecteren met een coupler.
Die modulator heeft 'ie al, het gaat juist om die coupler...

Punctuality is the politeness of kings

• Vinnienerd
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:33:
Je zal toch iets van een directional coupler moeten gebruiken. let er op dat je eigen signaal niet terug gaat naar de inkomende kabel van de kabelaar..
Zou de kabelboer zelf het signaal niet filteren op dit soort 'troep'?

Verwijderd

Het signaal wat hij verstuurd wel ja. Maar Ze gaan er er daar bij niet van uit dat er door iemand anders nog een signaal bij gezet wordt. Het zal niet door het hele netwerk te zien zijn wat jij op de kabel lekt. Maar grote kans dat je buren en de straat mee kunnen genieten.

Bijkomende nadeel is dat je een deel van je vermogen de straat op stuurt, terwijl je dat in je eigen kabelinstallatie wilt houden.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

dreamscape schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:53:
[...]

Die modulator heeft 'ie al, het gaat juist om die coupler...
Die coupler is in best case een filter voor de frequentie waarop je moduleerd. Direct op de antenne kabel kan gewoon. Reken maar na... een golf vorm plus n-golf vormen zijn nogsteeds n+1 golfvormen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Vinnienerd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:55:
[...]

Zou de kabelboer zelf het signaal niet filteren op dit soort 'troep'?
Ja en nee, ze hebben een retour frequentie bereik voor kabel internet... maar met een beetje modulator blaas je zo door de rest van de filters heen >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Skinkie op 08-05-2008 15:35 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Ik heb het ook niet over een coupler, maar over een DIRECTIONAL coupler. Deze stuurt het signaal in een richting. De andere kant is het ook nog wel een beetje aanwezig, maar zomaar 20 -25 dB zwakker. Het scheelt dus een factor 100-300 in de sterkte van het signaal waar je de filters van de kabelboer mee gaat plagen.

• Vinnienerd
  • Nu online
Het gaat mij dus om een directional coupler, alleen waar haal ik die in NL? Google levert sowieso alleen microwave componenten op van boven de 1 Ghz, maar ik wil gewoon op een nette manier een VHF injecteren, niet een satelliet grondstation beginnen :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je noemt in je TS al een videorecorder: kun je 't daar niet gewoon uitslopen? Want het effect wat een videorecorder heeft, lijkt me wel datgene wat je wenst, maar zo'n ding in zn geheel is zo bulky.

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Gemiddelde elctroboer heeft dat spul wel, heb ze zelf ook vaak genoeg gebruikt. Veel kroegen gebruiken ze (om tv signaal en exclusieve voetbal uitzendingen te kunnen laten zien).
Ik weet zo niet wel merk, maar ik gok dat je met Hirschmann een heel eind komt, meestal te bestellen via "Nedis" ed.
Vaak kan je ook nog met wat dipswitches rommelen om je eigen kanaal te kiezen. Ze zijn er met verschillende inputs (Scart, s-video enz.)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Videorecorder is wel het makkelijkste, zo doen we het hier thuis ook.

TV signaal komt binnen > videorecorder > TV Decoder via SCART aan videorecorder > ant. uit gaat naar antenneversterker, en dan terug naar de meterkast, waar hij via een splitter naar de rest van de TV's in huis gaat.

Zo kunnen we overal in huis naar de decoder kijken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hirssmannn

je zou een splitter kunnen nemen maar dan andersom (misbruiken)
bijv de VFC 0421 SF bijde inputs hebben 20dB scheiding en 5 db naar je uitgang dan

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 11-05-2008 00:11 ]

Iperf

Pagina: 1