Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS] Float: left & Float: right probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Zoals u op http://www.brightdesign.be/ kunt zien (met browser IE 6 of Opera), is het menu niet correct uitgelijnd, dit moet volledig aan de rechterkant (van div.top) staan. Het moet zijn zoals het nu in IE 7 en FF is. Ik heb voor het logo float: left gebruikt en voor de tabs float: right.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem (ik veronderstel dat dit erg basic is maar ik weet niet op welke woorden ik moet zoeken...)

MVG,
Nathan Van Poppel

Verwijderd

div.logodiv { /*style.php (line 35)*/
float:left;
margin-right:210px;
}

bijvoorbeeld...

maar uhm... ik lees:
"Om dit te bereiken, doen we het volgende"

daar hoort volgens mij nog een puntje bij ;)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Ik gok dat het te maken heeft met de width: 100% op het element #tabs3. Heb je zelf trouwens ook al wat gezocht en misschien al wat gevonden? Of misschien al wat geprobeerd, dat staat namelijk nergens in je TS.

Aangezien je niet nieuw bent hier, wist je waarschijnlijk ook al dat we elkaar continue groeten op Tweakers..

Ik zou trouwens ook niet graag een website bij je laten maken als je dit probleem niet zelf op kan lossen ook al ben je nog zo XHTML strict als je maar zijn kan (wat volgens mij nog niets zegt over de kwaliteit van de code).

If I can't fix it, it ain't broken.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Meer dan twee maanden geleden beginnen met een tabmenu en sinds er die tijd naast het huidige topic nog meer topics aan wijden (1, 2), kan me voorstellen dat er een momentje komt dat je gewoon eens de basics van CSS-positioneren nog een keertje doorneemt... Best handig als je websites bouwt. Of op z'n minst een gestripte versie bouwt, dan nog eens diverse malen probeert en daarna evt. pas weer het forum raadpleegt.

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Blijkbaar heeft Borizz gelijk met zijn oplossing. Dit vind ik echter vreemd omdat die ul zich nog binnen een andere div bevindt (waarvan de breedte wel juist is)... Maar blijkbaar was het dus wel dit probleem.

@slartybartfast:
Als je het menu dan vergroot (items toevoegen) of de lettergrootte in de browser verhoogt klopt het menu niet meer. Tevens is de hoeveelheid benodigde margin soms browserafhankelijk en kan dat dus een aantal pixels afwijken van een andere browser (denk aan IE).

@Boelie-Boelie:
Ik begrijp je reactie, maar ik vind dat je niet moet overdrijven. Zoals je aan de oplossing kan zien heeft dit weinig tot niets met de positionering zelf te maken. In die 2 maanden heb ik me ook nog wel met andere dingen beziggehouden en het tabmenu even links laten liggen. Alsof ik 2 maanden aan 1 tabmenu werk... 8)7. Wat vriendelijkheid en hulpvaardigheid kan soms geen kwaad, en ik heb btw niets aan je reactie, behalve dat je me op mijn 'fout' wijst, maar dat leid niet naar de oplossing.

EDIT @Boelie-Boelie:
Net heb ik door dat jij me de vorige keer geholpen had :) . Dat veranderd de situatie natuurlijk, dacht dat je gewoon weer zo'n wanabe-mod was... 8)7 OK misschien zit er wel wat waarheid in je reactie, maar ik zat al even met dit probleem en vond maar geen echte oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 13:07 ]