Ik wil voor mijn vakantie nog een videocamera aanschaffen. De prijs maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit als het maar goed werkt. Sony valt sowieso al af vanwege mijn slechte ervaring met de service. Daar wil ik niets meer van in huis hebben. Mijn oog is eigenlijk gevallen op Panasonic. Mooie modellen en de prestaties zijn ook zeer goed. Het model moet beschikken over 3CCD en over een zoeker. Voor mij is het ook van belang dat er een harddisk in zit en dat het model groot is. Graag zou ik van jullie wat advies willen krijgen. Ik ben zelf werkzaam als fotograaf en als verkoper, maar ik wil naast het fotograferen ook een mogelijkheid tot filmen hebben. Ik stel aan de kwaliteit een hoge eis.
Welke modellen heb je zelf al overwogen? Misschien kun je je overwegingen wat kracht bij zetten, weten wij meteen wat jou visie is!
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Ik heb vanmiddag met de Panasonic SDR-H280 in mijn handen gestaan. Ik zag pas later dat deze geen zoeker heeft. Dat is voor mij namelijk iets wat van belang is. De grootte van de SDR-H280 is precies goed, groter is ook geen enkel probleem.
Verwijderd
Je combinatie van eisen gaan helaas niet samen. Panasonic heeft wel 3CCD HDD modellen, maar deze beschikken niet over een zoeker. Ze hebben wel 3 CCD modellen met een zoeker, maar deze hebben weer geen HDD (maar SD-kaart (SX5) of miniDV).
Het enige model dat aan al je eisen tegemoet komt is de JVC HD7. Zowel Canon als Sony hebben geen 3CCD modellen. Alleen Sony heeft nog een HDD model met een zoeker (sr11/12), maar op alle andere HDD modellen ontbreekt de zoeker.
Het enige model dat aan al je eisen tegemoet komt is de JVC HD7. Zowel Canon als Sony hebben geen 3CCD modellen. Alleen Sony heeft nog een HDD model met een zoeker (sr11/12), maar op alle andere HDD modellen ontbreekt de zoeker.
Ik snap echt niet waarom fabrikanten een zoeker weglaten. Ik moet ook geen liveview op mijn spiegelreflex hebben, want je ziet toch niets als de zon schijnt. Hoe wil je dan goed kunnen filmen als de zon schijnt. Ik kan al amper zien hoe goed een foto is geworden op het LCD scherm van mijn camera. Bestaat daar iets voor of valt het bij videocamera's wel mee. Het model wat ik vanmiddag in mijn handen heb gehad beviel me wel alleen die zoeker, maar of dat echt nodig is?
Ik heb de Panasonic SDR-H250. Ook 3CCD en geen zoeker. Moet eerlijk zeggen dat ik de zoeker nog geen moment gemist heb. Zelfs vorig jaar op Samos (Griekenland) midden op de dag in de felle zon uitstekend beeld op het LCD scherm.
Het is verder ook een uitstekende camera. Ben blij dat ik al dat gedoe van bandjes niet heb en gewoon lekker op HDD kan opnemen. Beeld buiten is uitstekend. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de beeldkwaliteit binnen (als het wat donkerder is) niet echt geweldig is.
Het is verder ook een uitstekende camera. Ben blij dat ik al dat gedoe van bandjes niet heb en gewoon lekker op HDD kan opnemen. Beeld buiten is uitstekend. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de beeldkwaliteit binnen (als het wat donkerder is) niet echt geweldig is.
Oké, dus een zoeker is eigenlijk niet echt nodig? Dan is de keus eigenlijk vrij snel gemaakt. Ik was in eerste instantie bang dat je dan niets kon zien. In de avond wil ik de camera ook gaan gebruiken, maar het meeste zal ik toch fotograferen.
Verwijderd
Als je kijkt naar de kosten van de H280 kun je eventueel ook nog gaan voor een model als de Panasonic SD5. Dit is een verwant model, maar dan in high definition.
Het is inderdaad erg dun bezaaid met HDD caps met zoeker
Kieskeurig weet er precies 3, waarvan het Panasonic model niet eens een zoeker heeft 
Lijkt me dus inderdaad niet slim om dat als voorwaarde te stellen als je een beetje keuze wil hebben
Een mooie HD camera is natuurlijk ook leuk, die kunnen vast ook wel in SD opnemen. Als je met materiaal echter op DVD wil zetten zou ik wel opletten dat je ook in MPEG2 kunt opnemen. Zo voorkom je in de nabewerking de conversie en dus kwaliteitsverlies.
Lijkt me dus inderdaad niet slim om dat als voorwaarde te stellen als je een beetje keuze wil hebben
Een mooie HD camera is natuurlijk ook leuk, die kunnen vast ook wel in SD opnemen. Als je met materiaal echter op DVD wil zetten zou ik wel opletten dat je ook in MPEG2 kunt opnemen. Zo voorkom je in de nabewerking de conversie en dus kwaliteitsverlies.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Dat valt anders behoorlijk tegen. De meeste camera's kunnen alleen in HD opnemen. Camera's op miniDV kunnen vaak wel schakelen. Ik zou echter toch kiezen voor een HD camera en ook monteren in HD. Pas in de laatste stap downscalen naar SD. Het lijkt mij onzinnig om nu nog veel geld te investeren in SD.
Pagina: 1