Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel 2007] Probleem met markeringsregels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het markeren van regels.
Ik ben bezig met een project op school hierbij moet ik wat data van het verleden bestuderen van aandelen. Echter als ik historische koersen kopieer en ik pas markeringsregels toe dan gebeurd er niets.
Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?

1. De data gekopieerd van een site

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/210kpqr.jpg

2. Het werkt niet

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/aoxmvq.jpg

3. Indien handmatig cijfers worden ingevoerd werken de markeringsregels plotseling wel :S

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2u8w8xx.jpg

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Simpele vraag en gelijk het antwoord, waarom staan in plaatje 2 de getallen links en in plaatje 3 rechts uitgelijnd zonder dat jij iets aan de uitlijning gedaan hebt...

Dus oftewel simpele oplossing is om per cel op F2 te drukken en daarna op enter.

Moeilijke / goede oplossing is een goede oefening in het doorzoeken van de help of je studieboeken.

[ Voor 35% gewijzigd door Gomez12 op 07-05-2008 21:10 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kortom: juiste dataformaat gebruiken. Het is nu tekst ipv. getallen. Zie ook verschil . en ,

Maar de laatste tip in de reactie hierboven is het meest effectief :P

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 07-05-2008 21:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het nog steeds niet weg, als ik een ''getal'' dat nu als letter gezien wordt hertyped doet hij het wel. Maar indien ik alle cellen selecteer en deze als ''getal'' kenmerk worden alleen de data en volumes ineens gezien als getallen.
De belangrijkste koersen blijven met die irritante punt en werken niet mee :/

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/29cm5aq.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die het probleem misschien weet op te lossen?

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:06:
Iemand die het probleem misschien weet op te lossen?
Per cel op F2 drukken en daarna op enter. Misschien nog even de punten vervangen door komma's ( of omgekeerd ) maar dan is het opgelost...

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem ligt het hem in die punten. Ik moet er overal een komma zien ter krijgen maar om dit nou handmatig te doen voor honderden cijfers gaat mij iets te ver.
Het is zeker niet mogelijk om die al die punten te vervangen door komma's?
Als ik ze als cijfer aanduidt blijven de punten namelijk gewoon staan.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:21

Sabbi

je denkt aan mij.

ook excel heeft find and replace.

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 19:40
Selecteer alle velden waar je iets in wilt aanpassen en gebruik dan de 'find and replace' functionaliteit.

* DamadmOO = sloom

[ Voor 13% gewijzigd door DamadmOO op 09-05-2008 21:37 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:02

Dido

heforshe

De meeste programma's (en Excel ook!) hebben een search & replace functie (zoek en vervang).

Sorry dat ik het zeg, maar dat is een klein beetje basic ;)

* Dido = slomer

[ Voor 4% gewijzigd door Dido op 09-05-2008 21:37 ]

Wat betekent mijn avatar?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dit komt door de domme Nederlandse gewoonte om komma's te gebruiken waar het grootste gedeelte van de beschaafde wereld een punt gebruikt ;) . Zet in je landinstellingen het decimaalscheidingsteken op . en het moet in orde komen, daar Excel van die regels gebruik maakt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een macro op internet gevonden die schijnt te werken!

Sub Punt_Is_Komma()
Columns("B:B").Select 'Kolom evt.aanpassen
Selection.Replace What:=".", Replacement:=",", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False
Range("A1").Select
End Sub

Deze veranderd de getallen in komma's ik krijg dan zo`n klein groen randje waar normaal ''foute formule'' staat maar waar nu staat converteren naar cijfers!
Ik ga nu even verder testen maar ik denk dat het werkt _/-\o_

• Dido

Dido

heforshe

Heb je de bewerking vaker nodig, of doe je gewoon graag moeilijk? Handmatig die kolom selecteren, search en replace kiezen, een punt en een komma intikken en op replace all drukken kost tien seconden.

* Dido vraagt zich af of sommige mensen met VBa masturberen in plaats van het met de hand te doen :X

Verwijderd

Topicstarter
Dankje de functie zoek en vervang is een stuk gemakkelijker tnx.
Het werkt eindelijk _/-\o_

• Gomez12
Dido schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:46:
Heb je de bewerking vaker nodig, of doe je gewoon graag moeilijk? Handmatig die kolom selecteren, search en replace kiezen, een punt en een komma intikken en op replace all drukken kost tien seconden.
Mwah, hangt er maar vanaf.
Genoeg situaties meegemaakt dat iemand een 25-stappen plan had om een wekelijks terugkerend bestand op orde te krijgen... Laat mij dan maar 1 vba-macro maken...
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:59:
Dankje de functie zoek en vervang is een stuk gemakkelijker tnx.
Het werkt eindelijk _/-\o_
En dan te bedenken dat je met F1 het waarschijnlijk binnen 5 minuten gevonden had ipv 2 dagen op een forum...

[ Voor 24% gewijzigd door Gomez12 op 09-05-2008 22:17 ]

• Dido

Dido

heforshe

Gomez12 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:14:
Mwah, hangt er maar vanaf.
Genoeg situaties meegemaakt dat iemand een 25-stappen plan had om een wekelijks terugkerend bestand op orde te krijgen... Laat mij dan maar 1 vba-macro maken...
Zeker. Vandaar mijn vraag: heb je het vaker nodig? ;)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dido schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:24:
Zeker. Vandaar mijn vraag: heb je het vaker nodig? ;)
Dan is mijn oplossing nog beter, nooit meer last van die komma (en Excel verandert het automatisch als er weer van die klompenboeren je een bestand vanaf een Nederlandse PC sturen) ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dido

Dido

heforshe

gambieter schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:46:
Dan is mijn oplossing nog beter, nooit meer last van die komma (en Excel verandert het automatisch als er weer van die klompenboeren je een bestand vanaf een Nederlandse PC sturen) ;) .
Klopt helemaal. Maar je hebt niet altijd de mogelijkheid om dat soort aanpassingen te doen, en het is alleszins handig als je search/replace of de F1 weet te vinden - niet alleen voor dit soort geintjes.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dido schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:57:
Klopt helemaal. Maar je hebt niet altijd de mogelijkheid om dat soort aanpassingen te doen, en het is alleszins handig als je search/replace of de F1 weet te vinden - niet alleen voor dit soort geintjes.
Eensch. Ik moet ook zeggen dat ik het volledig eens ben met de opmerking over F1 en 5 minuten zoeken, dit hoort echt bij een standaard handeling in Office-software :)

Pagina: 1