edit:
Probleem opgelost, ik had 5.1.5 moeten installeren, een upgrade van 5.1.4 naar 5.2.1 was niet goed
Probleem opgelost, ik had 5.1.5 moeten installeren, een upgrade van 5.1.4 naar 5.2.1 was niet goed
Ik importeer een CSV-file in een MySQL tabel in een Visual Basic 2008 Express .NET-applicatie. De volgende query heeft altijd gewerkt, maar nu, na een upgrade van de MySQL-Connector 5.1.4 naar 5.2.1 niet meer. Ik heb in de query iets aangepast alvorens hem hier te posten, maar de werking is gelijk.
SQL:
1
2
3
4
5
| LOAD DATA LOCAL INFILE '//s1/data/bestand.csv' INTO TABLE tblimport_bestand FIELDS TERMINATED BY ';' LINES TERMINATED BY '\r\n' IGNORE 1 LINES (nummer, naam, @blokdatumvan, @blokdatumtm) set blokdatumvan=str_to_date(@blokdatumvan,'%d-%m-%Y'), blokdatumtm=str_to_date(@blokdatumtm,'%d-%m-%Y'); |
De query doet het nog gewoon als ik hem uitvoer in de MySQL Query Browser.
Ik krijg nu in .NET de volgende foutmelding:
Parameter '@blokdatumtm' must be defined.
De code ziet er zo uit:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
| Dim strSQL As String Dim command As New MySqlCommand command.Connection = con strSQL = "LOAD DATA .....(zie hierboven).........." command.CommandText = strSQL command.ExecuteNonQuery() |
Weet iemand hier de oplossing? Ik zat zelf te denken aan iets van command.Parameters.Add("@blokdatumtm",.........) maar mijn pogingen faalden jammerlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Zoufiax op 07-05-2008 19:19 ]