Toon posts:

Probleem met Logitech Z-5450 speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

onlangs heb ik de logitech Z-5450 speaker set aangeschaft. Op mijn dvd speler en TV werkt deze prima maar met mijn pc totaal niet.
Ik heb de set met een SPDIF kabel aangesloten op mijn computer. Ik gebruik de E-MU 0404 geluidskaar omdat ik ook produceer.
Nou stuurt de computer geen goed signaal naar de speaker set. Als ik namenlijk een dvd afspeek komt er in de display DTS of Dolby Digtial te staan en dat gebeurt met het afspelen vanaf de PC niet.
er komt wel geluid uit maar dit is niet in 5,1, vaak hoor ik alleen geluid door de voor speakers. Soms hoor ik wel geluid door alle speakers maar dan ontbreekt er geluid (vaak stemmen)

weet iemand wat ik hier mee aan moet? ik loop er al weken mee te kloten en begin er nu egt ziek van te worden

Bedankt!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Drivers van de geluids kaart correct geinstalleerd? En zo ja, zou je hier kunnen instellen dat de speakers het juiste geluid door geven? En heb je de speakers wel aangesloten op de geluidskaart, en niet het moederbord? Ook de driver van de speakerset geinstalleerd? (Als deze er bij zit natuurlijk. )

Verwijderd

Topicstarter
Drivers van de geluidskaart zijn goed geinstalleerd, heb vorige week nog de nieuwste versie erop gezet.
Heb de speakers zowiezo op de geluiskaart aangesloten.
Speakerset heeft geen driver.

Verwijderd

je moet een geluidskaart hebben die S/PDIF passthrough ondersteund,
en dat je moet ook daadwerkelijk instellen.

Je computer zal immers nooit een 5.1 signaal zelf produceren. Tenzij je een dolbi digital live of dts connect kaart hebt, maar dat is de E-MU 0404 niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 19:30 ]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
De E-MU 0404 (USB in iedergeval) ondersteund S/PDIF passthrough, daar hoef je in ieder geval geen zorgen over te maken.

Alleen nog wel even goed instellen natuurlijk.

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
SirNobax schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:40:
De E-MU 0404 (USB in iedergeval) ondersteund S/PDIF passthrough, daar hoef je in ieder geval geen zorgen over te maken.

hoe moet ik dit instellen dan? die e-mu software is namenlijk nogal ingewikkeld...

Verwijderd

Topicstarter
SirNobax schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:40:

Ik gebruik overigens de 0404 PCI, niet de USB, weet niet of dat een verschil maakt?

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 21:57
Vergeet niet dat het videoprogramma wat je gebruikt ook wel eens audioinstellingen kan hebben. PowerDVD bijvoorbeeld kun je instellen zodat ie alleen stereo geluid geeft.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

Topicstarter
MrFl0ppY schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:04:
Vergeet niet dat het videoprogramma wat je gebruikt ook wel eens audioinstellingen kan hebben. PowerDVD bijvoorbeeld kun je instellen zodat ie alleen stereo geluid geeft.
heb ik allemaal al geprobeerd, werkt niet
Pagina: 1