Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi,

Daarstraks stopte mijn geluidskaart (audigy platinum ex) met werken tijdens het draaien van de pc, en ik heb hierna de machine gereboot en de driver opnieuw trachten te installeren.

Error:
"u hebt eerder stuurprogramma's geinstalleerd zonder het systeem opnieuw op te starten". Start het systeem opnieuw op en probeer het opnieuw.

Ik weet dat het windows is ,maar heb nu al 3x opnieuw opgestart en de kaart ook fysiek verwijderd (ent eruggestopt) maar ik blijf deze error krijgen bij het pogen de driver te reinstallen.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:41:
Ik weet dat het windows is
[...]

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Niet anders dan dat je het ook onder Linux zou doen:
hardware die abrupt stopt met werken wil je grondig controleren, en niet 'omdat het windows is' alleen maar rebooten en drivers installeren.

Werkt de kaart wel in een andere PC en/of met een ander OS?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Geen idee. Heb geen andere machine met PCI over hier.
Feit is wel dat ik graag de driver zou willen reinstallen, want hier is dus een software probleem, naast een hardware probleem lijkt mij (en ja dat hardware probleem heb ik al wel eens eerder gehad met die kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nou, dan stop je er een LiveCD/DVD in met een distro naar keuze, en kijkt of de kaart daar wel geluid geeft :)

Het kan best zijn dat er registers op de kaart defect zijn die door de Windows driver worden aangesproken en dat daarom *poef* zegt.
Alternatief is dat je de kaart uit de config verwijdert via Device Management en eventueel zelfs de bijbehorende keys uit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI trapt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Moerderbordje is niet helemaal lekker, en alles behalve winXP gaat gewoon keihard onderuit met kernel panics.
Dat is idd een serieus hw probleem (nieuw mobo is waarschijnlijk de oplossing).

Maar goed, ik wil dus eerst kijken of ik software matig die driver-install kan forceren.