Toon posts:

Internet met draad lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een tijdlang draadloos internet gehad, maar dat wil nog wel eens uitvallen, wat lastig is met het online gamen enzo. Daarom bedacht om een gat in de grond te boren hier, en dan onder de kruipruimte door 2 internetkabels naar de router tel eggen, die in de meterkast is. Eéntje voor de PC en ééntje voor de PS3. Daar dus vanmiddag mee bezig geweest, en de kabels liggen nu precies zoals ze horen te liggen, alleen een klein probleempje: Het werkt niet!

Op het tele2 routertje branden alle lampjes gewoon zoals het hoort
Power gewoon geel
Status: vooral geel maar een beetje flikkeren, volgens mij deed hij dat altijd al
DSL: geel

Port 1 (waar de PC-kabel inzit): geel
Port 2 (waar de PS3-kabel inzit): geel

Toch krijg ik het met geen mogelijkheid aan de praat!
Heb van alles geprobeerd: Draadloos internet uitzetten, router uit en aan, kabels er opnieuw ingedaan: maar weet niet wat het nou kan zijn.. Iemand die een idee heeft wat het kan zijn?

Klik bij Netwerkverbindingen de verbinding aan maar krijg dan dit:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2nr1o3a.jpg

• sjunnie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 17:04

sjunnie

U mag ook Sjun zeggen

Zelf gemaakte kabels?
Hoe heb je de aderparen aangesloten?

If you can judge a wise man by the color of his skin then mister you're a better man than I

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen zelfgemaakte kabels, gewoon simpele netwerkkabels van een meter of 10 gekocht bij de computerzaak. eentje vandaag gekocht, andere had ik nog maar die heb ik eerder zonder problemen gebruikt.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:29

Simkin

Bzzzzz

Staat mac adres filtering aan op de router?

Verwijderd

Topicstarter
Simkin schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:41:
Staat mac adres filtering aan op de router?
Geen idee, waar kan ik dat zien?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mac filtering op het bedraadde deel is heel zeldzaam. Je kan dat vast ergens vinden onder security als het er is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, heb hier wel vaker met draad gehad als ik even online wilde spelen en toen geen problemen gehad..Toen was het simpel het draadloze netwerk uitschakelen en het andere inschakelen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:32:
Nee geen zelfgemaakte kabels, gewoon simpele netwerkkabels van een meter of 10 gekocht bij de computerzaak. eentje vandaag gekocht, andere had ik nog maar die heb ik eerder zonder problemen gebruikt.
En je hebt die uiteinden gewoon door het geboorde gat heen getrokken? Ik heb bewondering voor je.

Het eerste idee is toch dat de kable beschadigd (intern door het trekken?) beschadigd is. Probeer eens een goede kabel die niet door die moeilijke route gaat.

Sommige gare kabels zijn soms nog bruibaar als je netwerksnelehid terug zet naar 10 mb/s half duplex (windows ->device manager -> ethernet adapter -> advanced -> speed & duplex ofzo)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

leuk_he schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:10:
[...]

Sommige gare kabels zijn soms nog bruibaar als je netwerksnelehid terug zet naar 10 mb/s half duplex (windows ->device manager -> ethernet adapter -> advanced -> speed & duplex ofzo)
Over het algemeen gaat dan de negotiation al mis en krijg je geen goede link status. Of een die flapt.

In het geval van TS lijkt 't er gewoon op dat er geen DHCP gedaan wordt op z'n bedrade netwerk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:29

Simkin

Bzzzzz

Kan ook een hardware error zijn. Ik heb het zelfde wel eens meegemaakt met een laptop waarvan de nic ook geen IP adres kreeg in 9 van de 10 keer maar wel een verbinding, dit terwijl alle andere machines hier geen problemen meer hadden (met dezelfde kabel). Ik ben er nooit achter gekomen waar dat aan lag. (XP SP2)

Verwijderd

^^ Met CyBeR...
Ik denk ook, dat er geen adressen uitgedeeld worden, dus kijk in de router (evt draadloos, neem aan dat dat nog wel werkt?) naar de DHCP-server.
Ik gok dat die uit staat.
Zet die aan en reboot je pc, dan zou je automagisch een ip-adres moeten krijgen en zou je probleem zijn opgelost... denk ik.

• jjbstolk
  • Laatst online: 16:15
Was het neit zo dat de tele2 router 4 poorten heeft waarvan er maar 2 te gebruiken zijn? Wat als je alles op poort 3 en 4 aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:10:
[...]

En je hebt die uiteinden gewoon door het geboorde gat heen getrokken? Ik heb bewondering voor je.

Het eerste idee is toch dat de kable beschadigd (intern door het trekken?) beschadigd is. Probeer eens een goede kabel die niet door die moeilijke route gaat.

Gat was groot genoeg, en in de systeemskast is het enige wat de kruipruimte en de bovengrond scheidt wat hout. Uiteinden waren ook goed ingepakt zodat ze niet beschadigd zouden worden, dus lijkt me echt heel sterk als ze daardoor kapot zijn gegaan.

Ik probeer port 3 en 4 eventjes.

Edit: :D Hij doet het, wel heel vreemd ja dat port 1 en 2 het dan gewoon niet doen, maar bedankt iedereen voor de hulp _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 14:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die van de Playstation lijkt het nog niet te doen, die zit in poort 3.

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:03
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:57:
[...]

Gat was groot genoeg, en in de systeemskast is het enige wat de kruipruimte en de bovengrond scheidt wat hout. Uiteinden waren ook goed ingepakt zodat ze niet beschadigd zouden worden, dus lijkt me echt heel sterk als ze daardoor kapot zijn gegaan.

Ik probeer port 3 en 4 eventjes.

Edit: :D Hij doet het, wel heel vreemd ja dat port 1 en 2 het dan gewoon niet doen, maar bedankt iedereen voor de hulp _/-\o_
Dat klopt dat 1 en 2 het niet doen. Tele2 heeft deze geconfigureerd voor hun digitale televisie....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:47:
Hmm die van de Playstation lijkt het nog niet te doen, die zit in poort 3.
3 omwisselen met 4 en kijk dan of het probleem de poort is, of de kabel.
Is het de kabel, dan is het nieuwe kabel regelen, is het de poort.. dan is het een switchje kopen.
Pagina: 1