Router ''Crashed'' bij aanslijten Playstation 3

Pagina: 1
Acties:
  • 489 views

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02-2025
Heey allemaal, ik wist niet waar ik dit precies moest posten ( kan het Ps3 topic niet vinden) dus dan maar hier.

Ik heb sinds 3 dagen een PS3 en wil graag ook online, nou heb ik een UTP kabeltje gehaald en deze in de Ps3 en router gestopt, maar als ik verbinding wil maken vliegt de hele router in de stress! Als ik hem net heb aangesloten en ik ga de verbinding testen heb ik heel even internet, en als ik dan de update wil downloaden (op de PS3) gaat ie op 1% en daarna krijg ik de melding in de rechter-bovenhoek ''er is geen netwerkkabel aangesloten'', en de rest van de internet gebruikers heeft dan ook geen internet (het gaat meer van, wel, geen,wel,geen internet op de PC ) en bij de PS3 komt steeds dezelfde melding in de rechterbovenhoek, soms is het er, dan gaat het weer weg, dan staat het er weer enz.. Ook alle lampjes gaan knipperen op de router.
Het is een Lynksis (hoe je het ook schrijft) router, weet niet welk typ, maar we hebben wel meer problemen met dat ding. (dat pokkeding kostten ons wel gewoon in de €60) :(

Kan iemand helpen?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

rickyy schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:37:
Het is een Lynksis (hoe je het ook schrijft) router, weet niet welk typ, maar we hebben wel meer problemen met dat ding.
Stap 1; Klik op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif om een topicreport te maken. Je hebt aanslijten in de topictitel staan. Er is vast wel een lief modje die dat voor jou wil corrigeren.
Stap 2; Zoek eens uit wat voor router je hebt. Kijk of er een firmware update is.
Stap 3; Post hier eens relevante gegevens; hoe ziet je netwerk er uit? Draait er een DHCP server?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• rickyy
IorGie schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:06:
[...]

Stap 1; Klik op [afbeelding] om een topicreport te maken. Je hebt aanslijten in de topictitel staan. Er is vast wel een lief modje die dat voor jou wil corrigeren.
Stap 2; Zoek eens uit wat voor router je hebt. Kijk of er een firmware update is.
Stap 3; Post hier eens relevante gegevens; hoe ziet je netwerk er uit? Draait er een DHCP server?
Model: wrt54g staat erop.
Wat is een DHCP server? Ik ben niet echt into internet en dat spul, meer hardware, op internet gebied heb ik 0% verstand :p.

Ik had de Ps3 net direct op de moden aangesloten, en nog steeds geen internet...

Het gaat ook nooit in 1x hea -__- .
Als het nou gewoon zo ging als in 't boekje.. Sluit een kabel van de router naar de Ps3 aan, en zoek voor updates.. Yaright.

• Elledan
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11-2013
DHCP is een manier om automatisch een IP adres aan een systeem op het netwerk toe te wijzen. Dit in tegenstelling tot handmatig een IP adres instellen.

Ik zou bijna denken dat de netwerk adapter van de PS3 kuren vertoont. Kan je deze PS3 niet even bij iemand anders thuis aan het netwerk hangen, of een vriend met PS3 uitnodigen? :)

www.mayaposch.com

• rickyy
Elledan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 19:27:
DHCP is een manier om automatisch een IP adres aan een systeem op het netwerk toe te wijzen. Dit in tegenstelling tot handmatig een IP adres instellen.

Ik zou bijna denken dat de netwerk adapter van de PS3 kuren vertoont. Kan je deze PS3 niet even bij iemand anders thuis aan het netwerk hangen, of een vriend met PS3 uitnodigen? :)
Nee, ik ken niemand, en ik vind het te riscant om hem helemaal mee naar iemand anders te slepen.
We studderen wel wat verder....
het kan ook nooit in een keer goed..

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn WRT54g. UPnP uitzetten op je PS3 lost het op :)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Chester schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:06:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn WRT54g. UPnP uitzetten op je PS3 lost het op :)
Verklaart dat waarom zijn PS3 nog niet werkt als hij rechtstreeks aan de modem hangt? ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Snake schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:08:
[...]

Verklaart dat waarom zijn PS3 nog niet werkt als hij rechtstreeks aan de modem hangt? ;)
Omdat zijn internet verbinding de MAC van zijn linksys nodig heeft?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 14:03

Croga

The Unreasonable Man

Stap 1: Zoek op google. http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a eerste hit verteld je alles wat je wilt weten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heey allemaal, ik wist niet waar ik dit precies moest posten ( kan het Ps3 topic niet vinden) dus dan maar hier.
Ik weet niet waar ik dit heen moet verplaatsen (ben ook te lui om het Ps3 topic te zoeken) dus gooi ik het maar op slot...

/serieus:
Zoals hierboven staat is beetje overdreven, maar niet veel. Er staat duidelijk in het beleid van dit subforum wat hier wel en niet thuishoort, onder andere expliciet waar je terecht kunt voor netwerkvragen. Helaas heb je dat (weer eens) niet gelezen, en denk je blijkbaar dat een lamme disclaimer als die je hier weer geeft daarvoor compenseert. Zo werkt het hier helaas niet, sterker nog, als je het niet zeker weet, vraag gewoon na. "Dan maar" posten is nog een bewijs van te weinig inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.