Toon posts:

Problemen aansluiten externe HD/USB sticks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een probleem dat ik meestal oplos door hier een andere PC voor te gebruiken (op het werk). Maar eigenlijk wil ik nu het probleem wel eens gewoon oplossen!

In de Dell Precision 380 die ik hier heb staan heb ik een ingebouwde cardreader. Als windows geinstalleerd wordt (wat door een extern bedrijf gedaan is) dan worden de "stations" van deze cardreader C, E, F en Y. De DVD branders nemen de stations D en R voor hun rekening.

De harde schijf die in mijn bak zit krijgt de letter I toegewezen. Dit is op zich allemaal niet zo'n probleem, maar ik wil dit dan meteen maar meenemen nu ik toch een vraag stel: hoe regel ik dat bij installatie de HD letter C krijgt, en de rest ook gewoon een "logische" letter?

Nu het probleem: als ik in deze bak een USB stick of een externe HD (via USB) plug registreert hij wel dat ik iets inplug, maar krijg ik geen toegang via "my computer". Hoe los ik dit op?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:59

_Apache_

For life.

Cardreader en dvd speler eruit,
Opstarten, harde schijf word netjes C:/ :)
DVD speler aankopellen
Opstarten, dvd speler word netjes D:/
Cardreader aan koppelen
Opstarten, .. enfin je kent het wel..

Hmm.. maar je kunt de pc niet open maken zeker? In dat geval de dvd speler en cardreader uitschakelen via apparaatbeheer en opnieuw opstarten.

Maar nu het echte probleem,

Werkt totaal niets, geen enkele stick, xd card etc?

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 07-05-2008 17:33 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Kijk eens onder apparaat beheer na het aansluiten van de externe harde schijf, waarschijnlijk zie je hem onder schijfbeheer wel staan, maar is de verkeerde drive letter er aan gehangen.

Deze kun je aanpassen, ben je iig van het USB hdd probleem af ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu dus al met verwijzingen naar "I" in diverse programma's. Dus dat hoef ik nu niet op te lossen. Maar ik wil dus wél een externe USB HD aan kunnen sluiten. Daarvoor moet ik dus alleen de cardreader uitschakelen... Is het dan niet zo dat de volgende keer dat ik de PC reboot de HD alsnog de letter C inneemt?

Edit: Ik zit het nu meteen even te testen. De cardreader krijgt dus 4 stations toegewezen. Als ik 1 van de onderdelen van de cardreader (bijvoorbeeld de xD) uitschakel en ik plug een usb stick in een vrije usb poort krijgt deze stick de letter van de xD reader toegewezen. Als ik vervolgens de xD weer inschakel krijgt deze geen nieuwe letter toegewezen.

Kan het zijn dat je maar een beperkt aantal stationletters toe kunt wijzen? Ik heb hier ook nog de letters G H K en L in gebruik voor netwerkschijven...

Dus in totaal gebruik ik normaal C E F Y (cardreader), D R (dvd branders), I (hd), G H K L (netwerkschijven).

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 17:49 ]