Livebox+IPcop+Wlan

Pagina: 1
Acties:

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-02 10:38
Ik heb een mini-itx systeempje met 3 onboard netwerkaansluitingen :9 . (daarnaast 500mhz CPU, 256 mb ram, 256 mb flash drive)
Deze wou ik gebruiken om een IPcop firewall te maken, met daarop de Cop+ addon voor content fitering.

Alleen krijg ik hem niet aan de praat. :'(

Installatie verloopt prima, maar ik kan de firewall niet bereiken en heb ook geen internet.

Mijn Livebox(modem) heeft een eigen ip:192.168.1.1 Hij verstrekt via DHCP ip's.

Mijn accespoint USRobotics 8054 heeft een ip van: 192.168.123.254 Hij verstrekt ook ip's via DHCP. Dit is allemaal in te stellen.

Als ik in de IPcop een DHCP server aanmaak en hem tussen de Livebox en de router prik ontvangt de router geen IP.

Ik heb al veel IP adressen geprobeert maar kom er niet uit. Ook de andere topics op GoT en ander fora hebben mij nog niet veel geholpen. :'(

[ Voor 0% gewijzigd door WWJD op 07-05-2008 17:24 . Reden: t was toch mini ]

• WWJD
Heeft niemand een idee van hoe ik dit moet instellen?

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:21
Je hebt dus 3 DHCP servers draaien, als je bijvoorbeeld een laptop of een normale PC op de verschillende apparaten aansluit, dus zonder dat ze met elkaar verbonden zijn, geven ze dan wel een IP uit?

En misschien een idee om bijvoorbeeld 2 DHCP servers uit te zetten?
livebox DHCP uit, IPCop DHCP uit, en alleen USRobotics op DHCP zetten.

En doordat je IPCop machine 3 netwerkkaarten heeft: Sluit je de livebox wel op de rode aan? En de USRobotics op de oranje of de groene. (Oranje = DMZ, Groen = normale LAN)

Richard

• WWJD
richardboer schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:54:
Je hebt dus 3 DHCP servers draaien, als je bijvoorbeeld een laptop of een normale PC op de verschillende apparaten aansluit, dus zonder dat ze met elkaar verbonden zijn, geven ze dan wel een IP uit?
Ja, alleen niet de ipcop.
richardboer schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:54:
En misschien een idee om bijvoorbeeld 2 DHCP servers uit te zetten?
livebox DHCP uit, IPCop DHCP uit, en alleen USRobotics op DHCP zetten.

En doordat je IPCop machine 3 netwerkkaarten heeft: Sluit je de livebox wel op de rode aan? En de USRobotics op de oranje of de groene. (Oranje = DMZ, Groen = normale LAN)
Welke ip addressen moet ik dan instellen op de ipcop? Mijn livebox heeft 192.168.1.1 moet het rode netwerk dan 192.168.1.2 zijn? En hoe doe ik dat met groene netwerk? Groen=192.168.2.1, router=192.168.2.2?

Bedankt voor je hulp!

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 07:46
Als je 3 of minder pc's bedraad op je USR 8054 hebt aangesloten kan je ook de AP Only modus op je USR gebruiken, dit houd in dat je USR alleen nog maar een Acces Poin en switch is, en dus alle routerfuncties uit heeft staan.

Je geeft de lan interface van de livebox het ip 192.168.1.1, je zet hierop de DHCP server aan.
Je zet de rode IPcop interface op DHCP.
Je geeft de groene interface het ip 192.168.2.1, en zet ook hierop de dhcp server aan.
Vervolgens stop je de kabel van de groene IPcop interface in een LAN poort van je USR.
En je zet de USR in AP-only modus. (te vinden bij Wireless-Advanced).
Vergeet niet je USR een ip te geven die buiten de range van de IPcop DHCP server zit, maar toch tussen 192.168.2.1 en 192.168.2.254.

Op deze manier gebruik je je USR dus niet meer als router, maar laat je je IPcop server alles afhandelen.

Eventueel kan je de rode interface van je IPcop server i.p.v. op DHCP ook op het ip 192.168.1.2 zetten, indien je geen andere apparaten achter je livebox hebt hangen.

• WWJD
laurxp schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:16:
Als je 3 of minder pc's bedraad op je USR 8054 hebt aangesloten kan je ook de AP Only modus op je USR gebruiken, dit houd in dat je USR alleen nog maar een Acces Poin en switch is, en dus alle routerfuncties uit heeft staan.
Dit heb ik gedaan, het internet werkt nog(ipcop nog niet aangesloten(drukke familie die niet zonder internet kan ;) )) Alleen kan ik de router accesspoint niet meer bereiken via 192.168.123.254(het standaard ip adres).

[ Voor 0% gewijzigd door WWJD op 10-05-2008 20:22 . Reden: zooo ]

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 07:46
Dit komt omdat dat ip niet in de juiste range zit. Als je handmatig het ip van je pc op bijv. 192.168.123.100 zet kan je de router wel berijken, en vervolgens onder "Basic Settings" het ip in de juiste range zetten. Vergeet niet om vervolgens de ip instellingen weer terug te zetten, want anders kan je niet meer op internet. :P
Zie voor de oorzaak Wikipedia: Subnet.

[ Voor 0% gewijzigd door laurxp op 11-05-2008 10:25 . Reden: typo ]

• WWJD
Het is gelukt! Internet werkt! *O* Bedankt!

Alleen heb ik nog een vraagje:
Naast ipcop heb ik nu ook de Addon Server Mod geinstalleerd. Hierna heb ik Cop+ geupload, alleen nu verandert er niets. -O- Wel krijg ik te zien dat hij geinstalleerd is, alleen zijn er geen menu's bijgekomen.

• WWJD
Ik heb nu url-filter geinstalleerd wat wel werkt! Bedankt voor alle hulp!!
Pagina: 1