Ik probeer zelf een plugin te maken voor FCP.
Apple heeft een SDK en die kun je in XCode gebruiken:
http://developer.apple.com/appleapplications/fxplugsdk.html
Werkt op Leopard trouwens niet goed, hij vind sommige headerfiles niet, ik heb dus dmv Pacifist hele handel uit de package gehaald en op de juiste plaats neergezet.
Probleem is alleen, voorbeeld programma wordt niet getoond onder de effecten.
Ik probeer o.a. het ScrollingRichText voorbeeld. Ik zet het voorbeeld als ScrollingText.fxplug (dat is wat XCode er van maakt als ik voor Deployment build) in de Plugins map van Final Cut Pro Sustem Support.
NA heropestarten van FCP geen ScrollingRichText Effect te zien (wel Scrolling Text, maar die zat er al in).
[Update:]
Er zijn nog wel meer issues met de examples geloof ik.
Directionalblur komt niet door de compiler heen. Als ik de code debug (long vervangen door GLint) dan crasht FCP na opstarten.
Het is toch zo dat de files zoals de SDK zegt in
/Library/Plug-Ins/FxPlug/ moeten komen...
De effecten FxPlug Options Dialog en SimpleMatte komen nu wel te voorschijn onder Video Filters | Examples in FCP.
Apple heeft een SDK en die kun je in XCode gebruiken:
http://developer.apple.com/appleapplications/fxplugsdk.html
Werkt op Leopard trouwens niet goed, hij vind sommige headerfiles niet, ik heb dus dmv Pacifist hele handel uit de package gehaald en op de juiste plaats neergezet.
Probleem is alleen, voorbeeld programma wordt niet getoond onder de effecten.
Ik probeer o.a. het ScrollingRichText voorbeeld. Ik zet het voorbeeld als ScrollingText.fxplug (dat is wat XCode er van maakt als ik voor Deployment build) in de Plugins map van Final Cut Pro Sustem Support.
NA heropestarten van FCP geen ScrollingRichText Effect te zien (wel Scrolling Text, maar die zat er al in).
[Update:]
Er zijn nog wel meer issues met de examples geloof ik.
Directionalblur komt niet door de compiler heen. Als ik de code debug (long vervangen door GLint) dan crasht FCP na opstarten.
Het is toch zo dat de files zoals de SDK zegt in
/Library/Plug-Ins/FxPlug/ moeten komen...
De effecten FxPlug Options Dialog en SimpleMatte komen nu wel te voorschijn onder Video Filters | Examples in FCP.
[ Voor 21% gewijzigd door jopiek op 07-05-2008 17:37 ]
Cogito Ergo Credo