Toon posts:

psd na versturen met entourage -> Not a valid Photoshop doc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het volgende probleem doet zich voor.

Op een mac is een PSD bestand gemaakt met CS3 en vervolgens met entourage (gekoppeld aan exchange) doorgestuurd naar een Gebruiker met een windows laptop en outlook 2003 in dat zelfde netwerk.

Op de pc staat ook Photoshop CS3 de mail komt binnen in outlook en wat me dan al opvalt is dat outlook aangeeft dat de bijlage 63 KB is. Terwijl deze in werkelijkheid rond de 3 mb is.

Als het document geopend word dan komt de melding:

This is Not a valid Photoshop doc

Als de mac de zelfde mail doorstuurd naar een gmail account en vervolgens weer naar de interne account op de computer kan de mail wel geopend worden. Nu staan er 2 bijlages, 1 van 62 kn en 1 van 3.5 mb.

Als de mac de mail naar mij toemailt (extern) dan kan ik de bijlage via outlook 2003 gewoon openen, hoewel ik dan ook alleen de bijlage van 62 kb zie.

Hebben jullie hier een verklaring voor?

SPECS

SBS 2003

Norman SBS Virus control

Pc windows xp i.c.m. Office 2003

Mac G5

ik geloof Tiger, entourage 2004

ZELF GEDAAN:
Norman Exchange plugin verwijderd.
Google
mail testen zie boven.
Verschillende Mac met entourage geprobeerd
verschillende psd bestanden
verschillende ontvangende pc met outlook

Het heeft altijd goed gewerkt en nu opeens niet meer, hebben jullie nog iden?

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
ff zippen. www.7zip.org.

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad een mogelijkheid, maar het feit dat het eerst wel werkte en nu niet meer en dat het nogal lastig is als ze van een mac naar een pc iets willen mailen (terwijl ze in hetzelrde pand staan) iets willen mailen en dan vooraf moeten zippen, is niet zo handig.

Iemand nog iden?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22
Wat voor bestandje is het en wat zit er precies in?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:28:
dat is inderdaad een mogelijkheid, maar het feit dat het eerst wel werkte en nu niet meer en dat het nogal lastig is als ze van een mac naar een pc iets willen mailen (terwijl ze in hetzelrde pand staan) iets willen mailen en dan vooraf moeten zippen, is niet zo handig.
is mail dan wel uberhaupt een efficiente manier voor deze transfer, kan het niet beter ergens op een fileserver gedeeld worden.... weet dat het je probleem natuurlijk niet direct oplost maar wilde het even geopperd hebben :P

Exchange is trouwens helemaal uptodate? Ik kan me nog een instance herinneren van een hotfix, waarbij alle grotere bijlagen corrupt raakten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:04:
[...]

is mail dan wel uberhaupt een efficiente manier voor deze transfer, kan het niet beter ergens op een fileserver gedeeld worden.... weet dat het je probleem natuurlijk niet direct oplost maar wilde het even geopperd hebben :P

Exchange is trouwens helemaal uptodate? Ik kan me nog een instance herinneren van een hotfix, waarbij alle grotere bijlagen corrupt raakten.
dat zou inderdaad een betere manier zijn, maar op dit moment is het niet mogelijk om de macs en pc op dezelfde server te laten draaien. De macs hebben hun eigen mac server en de pc een eigen sbs server. De macs maken dus wel gebruik van de exchange van de sbs server.

Exchange en windows is helemaal bijgewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:54:
Wat voor bestandje is het en wat zit er precies in?
het is een standaard photoshop bestand met een opmaak voor een website. Maar ook een leeg of een heel ander psd bestand heeft dezelfde uitslag.

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:02:
[...]

het is een standaard photoshop bestand met een opmaak voor een website. Maar ook een leeg of een heel ander psd bestand heeft dezelfde uitslag.
Ja ok, maar wat voor gegevens staan er in de bijlage die verkeerd is meegestuurd? Misschien dat er iets vervangen wordt en dat hij dat daar in zet?

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:06:
[...]

Ja ok, maar wat voor gegevens staan er in de bijlage die verkeerd is meegestuurd? Misschien dat er iets vervangen wordt en dat hij dat daar in zet?
die bijlage kan ik niet openen en geeft hij de melding:

ik kan er dus helemaal niks meer mee.

• MADG0BLIN
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:09:
[...]

die bijlage kan ik niet openen en geeft hij de melding:

ik kan er dus helemaal niks meer mee.
Ook niet in notepad ofzo? Dan kan je misschien wat hij ermee doet.

Verwijderd

ik weet dat er in mail for mac een optie zit en dat heet "verstuur windows compatible bijlagen" deze optie maakt het mogelijk om bestanden dat je meestuurd ook geschikt te maken voor een windows machine.

dit ziet er als volgt uit in mail:
Afbeeldingslocatie: http://home.telfort.nl/sp.versluis/forums/mail.png

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:15:
[...]

Ook niet in notepad ofzo? Dan kan je misschien wat hij ermee doet.
ik heb dit niet geprobeerd, maar kunnen we hier meer info uithalen denk je?
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:15:
ik weet dat er in mail for mac een optie zit en dat heet "verstuur windows compatible bijlagen" deze optie maakt het mogelijk om bestanden dat je meestuurd ook geschikt te maken voor een windows machine.

dit ziet er als volgt uit in mail:
ik heb op dit moment geen mac in de buurt dus ik kan dit niet testen, maar het heet allemaal goed gewerkt dus ik denk niet dat dit het is.

Ik heb het vermoeden dat het gewoon simpelweg aan de photoshop op de pc ligt. dit ga ik even nakijken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en als je dat niet doet sloop je de resource fork van je Mac bestanden eraf - dan werkt het inderdaad niet meer.

Tenzij die resource fork er door iets anders afgesloopt wordt..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het probleem zit in outlook op de pc's.

Als ik de bijlage via de webmail open, dan werkt het wel gewoon.

Ik ga volgende week eens kijken waar het probleem kan zitten.

iig. bedankt voor het mee denken.

• MADG0BLIN
Virusscanner misschien wat vreemd reageert op de client?

Verwijderd

Topicstarter
zo ik ben ondertussen wat verder.

Het probleem lijkt te zitten in outlook, als ik outlook op de pc volledig verwijder en opnieuw installeer dan is het probleem opgelost. Helaas kreeg ik de volgende dag weer de melding dat het probleem terug was.

ik zoek nog even verder. Als iemand nog iden heeft, dan hoor ik die graag.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Had je deze hotfix voor Exchange ook al, niet 100% hetzelfde als ik je posts goed lees, maar even bekijken kan geen kwaad: The attachment name may be corrupted when you receive an e-mail message that has an attachment from Exchange Server 2003 by using Outlook

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1