Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office] Macro Security

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wij hebben een macro functie ontwikkeld voor onze klanten in een rapport.

Het nadeel is dat deze niet werkt door de macro security in Word.

Deze staat namelijk standaard op High.

Omdat wij onze klanten niet telkens kunnen vragen om de security settings op laag of uit te zetten zijn wij opzoek naar een andere oplossing.

Heeft iemand een idee hoe ik geautomatiseerd via een batch file, script of dergelijke ons bedrijf als trusted source kan installeren voor alle office applicaties?

Liefst een script/batch via die via het netwerk (domein omgeving) kan worden gebruikt om alle clients te voorzien van een trusted source.

Na wat google werk heb ik gezien dat het via celfcert kan, maar dit is alleen voor de lokale machine. Omdat dit wellicht naar 50 verschillende gebruikrs moet is het niet handig om dit 1 voor 1 te doen.

Heeft iemand een suggestie of een idee hoe ik dit (geautomatiseerd) aan moet pakken?

Is het nodig om een duur code signing certificaat aan te schaffen hiervoor? of kunnen we volstaan met een " lokale" certificate automated installatie voor onze klanten. (bestaat dit en kan dit wel?)

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 07-05-2008 15:32 ]

Mijn V&A

Verwijderd

Als al de pc's in jouw domein hangen, dan denk ik dat een certifacte server de oplossing kan bieden, hier geef je jouw cert als geldig in en het zal werken.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 19:29:
Als al de pc's in jouw domein hangen, dan denk ik dat een certifacte server de oplossing kan bieden, hier geef je jouw cert als geldig in en het zal werken.
Het probleem is dat de code/macro/software wordt uitgevoerd bij klanten.

Hoe kunnen wij via een certificate/installer of dergelijke de clients voorzien van een vraag waarbij we ons bedrijf in de " safe code" zone zetten.

Wellicht zouden we ook een installer/script of cert kunnen maken die we aan systeem/netwerk beheerders van de betreffende klanten kunnen geven. Zodat dit op domein/login niveau kan worden ingevoerd.

Kortom, hebben wij ene officiele certificate nodig (net zoals ssl certificates?) om onze macro's in onze formulieren uit te kunnen voeren bij klanten?

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 16-05-2008 09:02 ]

Mijn V&A

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38
De enige nette manier is een VBA certificate kopen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk