Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ALG] Google SOAP Api

Pagina: 1
Acties:

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-11 20:43
Ik ben vanuit persoonlijke interesse bezig met SEO, en heb nu een dertigtal keywords voor mijn website. Deze check ik dagelijks en zet dit vervolgens in Excel om een overzicht (met grafiek) te krijgen. Nu wil ik dit allemaal gaan automatiseren, maar loop tegen een aantal problemen aan.

Zo heb ik onder andere al gelezen dat Google de mogelijkheid heeft je te blocken waardoor het feest dus niet door gaat. Nu heb ik ook al gelezen dat met de Google SOAP Api je dit probleem niet hebt.

Helaas accepteert Google hier geen mensen meer voor en zit ik dus zonder de nodige Api key voor de Google SOAP.

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier suggesties voor om dit op een manier op te lossen waardoor ik Google niet voor de kop stoot? Of heeft iemand - en ik weet niet of dit hier mag - misschien een API key waar ik gebruik van mag maken?

In ieder geval bedankt voor de reacties.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Er is tegenwoordig volgens mij een nieuwe, JSON-based API. Dus ik zou daarmee werken?

Rustacean

• Deviruchi
Manuzhai schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:49:
Er is tegenwoordig volgens mij een nieuwe, JSON-based API. Dus ik zou daarmee werken?
Klopt, de Ajax search api, maar daar kan ik maar max. 32 resultaten ophalen. Dus mocht een keyword tussen de 32 en 100 staan ( ik wil tot 100 zoeken ) dan zal ik toch handmatig aan de slag moeten.

• djc

djc

Tsja, dan ben je dus eigenlijk iets aan het doen wat Google liever niet heeft.

Rustacean

• Deviruchi
Manuzhai schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:35:
Tsja, dan ben je dus eigenlijk iets aan het doen wat Google liever niet heeft.
Enigszins correct, ware het niet dat de Google SOAP Api dit ondersteund en het dus perfect mogelijk is daarmee. Is er dan echt geen workaround zonder SOAP api key of heb ik deze echt nodig?

• djc

djc

Ze zijn niet voor niets begonnen met deprecation van die API...

Rustacean

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:51 ]

Verwijderd

era.zer schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:44:
[...]

In wat voor omgeving of taal zit je?
Als ik het goed begrijp wil je gewoon de eerste 100 resultaten van google voor een bepaald keyword?
In C# maak je een webrequest en open je http://www.google.be/sear...=test&hl=nl&start=10&sa=N
enz, dan parse je de output. In PHP kun je dat ook, of met curl enz ?
En dat vindt Google dus niet zo leuk...

• Deviruchi
era.zer schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:44:
[...]

In wat voor omgeving of taal zit je?
Als ik het goed begrijp wil je gewoon de eerste 100 resultaten van google voor een bepaald keyword?
In C# maak je een webrequest en open je http://www.google.be/sear...=test&hl=nl&start=10&sa=N
enz, dan parse je de output. In PHP kun je dat ook, of met curl enz ?
Ik zit vast aan PHP op dit moment. En ik doe dit inderdaad op de manier die jij nu geeft, alleen dan via toolbarqueries.google.nl zodat ik er 100 per pagina op kan vragen.

Het probleem is dus dat google dit niet wil, en ik dus een andere oplossing moet hebben.

Verwijderd

Waarom google niet de richting van de MSN Live Search API (via een webservice) opgaat is me ook een raadsel, Ondanks dat MSN Live Search niet echt "the bee's knees" is is de API echt heel makkelijk om te gebruiken. Google heeft tientallen knap geschreven, nuttige API's, maar gewoon zoeken via een webservice hoort er blijkbaar niet bij? Heel raar... Of kijk ik ergens over (afgezien van het deprecated Google SOAP Api project)?

• Deviruchi
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:22:
Waarom google niet de richting van de MSN Live Search API (via een webservice) opgaat is me ook een raadsel, Ondanks dat MSN Live Search niet echt "the bee's knees" is is de API echt heel makkelijk om te gebruiken. Google heeft tientallen knap geschreven, nuttige API's, maar gewoon zoeken via een webservice hoort er blijkbaar niet bij? Heel raar... Of kijk ik ergens over (afgezien van het deprecated Google SOAP Api project)?
Tussen de huidige APIs staat alleen Ajax Search API die enigszins in de buurt komt. En die voldoet dus niet aan mijn eisen, dus zal ik toch echt via toolbarqueries.google.nl door moeten gaan. Ik heb al een aantal manieren om hier toch mee door te kunnen gaan, toch jammer want had het liever gedaan zonder Google voor het hoofd te stoten.
Pagina: 1