Toon posts:

Bestaat er zoiets als een DECT-bel-modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers,

Ik heb momenteel in mijn huis beneden een modem (ADSL) voor vaste telefonie en (draadloos) internet.
Via dit modem komt ook de telefoon binnen, waar ik een DECT-basisstation op heb aangesloten.

De bijbehorende handset staat boven, waar ook mijn computer staat.
Nu wil ik een mogelijkheid hebben via mijn computer naar bepaalde nummers te bellen.

Mijn vraag is nu; bestaat er zoiets als een DECT-inbel-modem, zodat ik via mijn computer kan bellen en op een of andere manier het modem verbinding laat maken met mijn DECT-basisstation beneden?

Of zijn er wellicht andere manieren om dit beter tot stand te laten komen?

Alvast bedankt voor de reactie!

- F

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 14:56 ]

Verwijderd

Wat je kan doen (als ik je goed begrijp) is het programma X-Lite gebruiken hiermee kan ik inloggen op de Telfort server met mijn tel. nr. en wachtwoord en zo via mijn pc bellen.

Kun je allemaal terug vinden in je modem (als het goed is) mij mij is het tel.telefoniedienst.nl en login is je tel. nr. en wachtwoord je wachtoord uiteraard.

Kun je ook op gebeld worden, wat je modem doet is eigenlijk hetzelfde als X-Lite.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zoiets zou wel handig zijn!
Ik zal kijken of dat bij mijn provider ook mogelijk is!

De te bellen nummers zijn trouwens grotendeels 0900-betaalnummers.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:08

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:55:
Beste GoT'ers,

Ik heb momenteel in mijn huis beneden een modem (ADSL) voor vaste telefonie en (draadloos) internet.
Via dit modem komt ook de telefoon binnen, waar ik een DECT-basisstation op heb aangesloten.

De bijbehorende handset staat boven, waar ook mijn computer staat.
Nu wil ik een mogelijkheid hebben via mijn computer naar bepaalde nummers te bellen.

Mijn vraag is nu; bestaat er zoiets als een DECT-inbel-modem, zodat ik via mijn computer kan bellen en op een of andere manier het modem verbinding laat maken met mijn DECT-basisstation beneden?

Of zijn er wellicht andere manieren om dit beter tot stand te laten komen?

Alvast bedankt voor de reactie!

- F
FF zoeken met google: "DECT modem" geeft al veel hits!. Siemens (en Sagem) heeft zo'n modem wel in het assortiment gehad dus het moet wel bestaan. Maar waarom zou je dit willen? Je hebt toch ADSL ??

-------

Verwijderd

Ik ging er niet echt vanuit dat je wou gaan inbellen, meer ''gewone'' nummers draaien op je pc, waarom je zou willen inbellen is mij ook niet helemaal duidelijk.