Hoi,
Ik zit met een dilemma i.v.m mijn storage-server.
Momenteel heb ik een server met Ubuntu 7.10.
Hier zijn op het moment 3 externe harde schijven op aangesloten via USB.
De schijven zijn geformatteerd in NTFS, en afzonderlijk gemount met ntfs-3g, 2x 500gb en 1x 250GB.
Nu zitten alle 3 schijven voor 99% vol, wat mij noodzaakt om nog een schijf bij te plaatsen.
Dit op zich is allemaal geen probleem. Maar ik heb de volgende bestandsstructuur voor de 500gb schijven.
Hdd 500gb
- movies
Hdd 500gb
- series
Deze zijn dan gemount in /media/external/disk1 en /media/external/disk2
Om het allemaal makkelijk toegankelijk te maken is er een folder /media/nas waar symlinks staan naar de folders op de externe harde schijven:
-/media/nas/
- movies -> /media/external/disk1/movies
- series -> /media/external/disk2/series
Nu zou ik nog een schijf willen bijzetten van 500gb, bijvoorbeeld ter uitbreiding van de externe harde schijf met de series op (bijvoorbeeld).
Probleemstelling:
Ik wil mijn bestandsstructuur zo simpel mogelijk houden, is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de nieuwe externe hardeschijf als uitbreiding kan gebruikt worden voor de series map of symlink?
Hoe kan je dit best oplossen...
Of ben ik genoodzaakt een symlink naar elke afzonderlijke schijf te maken?
Zo dan:
/media/nas/
- series1 -> /media/external/disk2/series
- series2 -> /media/external/disk3/series
Alvast bedankt,
Ik zit met een dilemma i.v.m mijn storage-server.
Momenteel heb ik een server met Ubuntu 7.10.
Hier zijn op het moment 3 externe harde schijven op aangesloten via USB.
De schijven zijn geformatteerd in NTFS, en afzonderlijk gemount met ntfs-3g, 2x 500gb en 1x 250GB.
Nu zitten alle 3 schijven voor 99% vol, wat mij noodzaakt om nog een schijf bij te plaatsen.
Dit op zich is allemaal geen probleem. Maar ik heb de volgende bestandsstructuur voor de 500gb schijven.
Hdd 500gb
- movies
Hdd 500gb
- series
Deze zijn dan gemount in /media/external/disk1 en /media/external/disk2
Om het allemaal makkelijk toegankelijk te maken is er een folder /media/nas waar symlinks staan naar de folders op de externe harde schijven:
-/media/nas/
- movies -> /media/external/disk1/movies
- series -> /media/external/disk2/series
Nu zou ik nog een schijf willen bijzetten van 500gb, bijvoorbeeld ter uitbreiding van de externe harde schijf met de series op (bijvoorbeeld).
Probleemstelling:
Ik wil mijn bestandsstructuur zo simpel mogelijk houden, is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de nieuwe externe hardeschijf als uitbreiding kan gebruikt worden voor de series map of symlink?
Hoe kan je dit best oplossen...
Of ben ik genoodzaakt een symlink naar elke afzonderlijke schijf te maken?
Zo dan:
/media/nas/
- series1 -> /media/external/disk2/series
- series2 -> /media/external/disk3/series
Alvast bedankt,