• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:46
hallo,

ik heb al ongeveer 1 jaar een 8800GTX in mijn systeem zitten, deze heeft altijd goed gewerkt met de hardware die ik ook 1 jaar geleden heb aangeschaft in mijn systeem.

nu is mijn probleem, sinds gisteren is mijn computer vastgelopen (met artifacts in het scherm) en na een reset blijven de Artifacts in mijn scherm staan.

nu het vage, ik heb de Videokaart in een ander systeem gehangen, en daarin werkte deze zoals het hoorde, daarna heb ik deze weer in mn eigen systeem gebouwd en toen heeft deze ook gewerkt voor ongeveer 15 min daarna hetzelfde probleem als voorheen.

Wat zou er fout kunnen zijn en wat kan ik gaan uitproberen?

Hardware lijst.

Processor
- Core 2 Duo E6550 (@ stock)

Moederbord
- EVGA Nforce 650i Ultra (moederbord)

Videokaart
- XFX 8800GTX (@ stock)

Voeding
- HKC 430 Watt

Geheugen
- 2x 1GB Corsair XMS2

Hard Disk
- 1x 36 GB Raptor
- 1x 250 GB Maxtor
- 1x 160 GB Western Digital

CD/DVD (brander)
- NEC 16x Dual Layer

Battle.net ID: Nirrilith#2845

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Al een andere voeding geprobeerd? Die 430 Watt die je er nu in heb lijkt mij nogal krapjes aan. Hoe is het verder met de airflow in de kast?

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
artifacts kunnen met de temperatuur te maken hebben, dus zit de koeler op de kaart nog goed vast?

• Nirrilith
op de andere computer waarin ik de kaart heb geprobeert heeft exact dezelfde voeding, eigenlijk is dat systeem dezelfde setup als die ik heb, verder heb ik ook al geprobeert al mijn schijven te ontkoppelen + cd rom (minder druk op de voeding) en nog steeds zijn de artifacts er.

• Nirrilith
Airflow is verder OK heb 5 fans van onder naar boven in mn systeem zitten dus mn airflow van voor naar achter, en heb in mn sidepanel ook een fan zitten die naar buiten blaast, kaart heeft het ook bij een koude start

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:22
ja, maar apparaten slijten natuurlijk :) ik zou alles uitsluiten :)

you had me at EHLO

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als het de voeding niet is, de kaart niet is (want in een andere pc werkt hij wel) en de koeling niet is, dan houd je de software (drivers en OS) en het moederbord over.....

• Nirrilith
software lijkt mij niet want het is nog voor de POST zichtbaar dus ik had zelf ook al in gedachten het moederbord :(

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:46
DeeJayV schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:33:
artifacts kunnen met de temperatuur te maken hebben, dus zit de koeler op de kaart nog goed vast?
Precies, hoe lang heb je videokaart getest in het andere systeem? Heb je hem daar ook flinken laten 'zweten'? Vaak komen de artifacts eerst door warmteproblemen en vervolgens blijven ze permanent. Zorg dus eerst voor goede koeling.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Nirrilith
wat mij rest is het kijken met een andere voeding, maar die heb ik zo 1 2 3 niet liggen dus die zal ik 1 moeten gaan aanschaffen

• Nirrilith
ik heb in het andere systeem gebruik van de videokaart zoals ik dat normaal bij mijzelf in het systeem doe, dus dual monitor plus FPS shooters en World of Warcraft

• Nirrilith
ok ik heb nogmaals de videokaart in het andere systeem gehangen, en nu zonder goed resultaat, zelfde artifacts als in mn eigen systeem :( ik ga mn RMA bonnen maar tevoorschijn halen

Pagina: 1