Hey mensen,
Ik ben vandaag begonnen met het integreren van PHPMailer in CakePHP (Smarty draait ook mee). Daarin alles klaar gezet voor gebruik (/app/controllers/components) etc. Daarin kreeg ik steeds geen foutmelding maar de emails kwamen niet aan.
Opvolgende de test bestanden gekopiërt naar een andere map en begonnen met het testen. Echter, ik loop steeds tegen de volgende error aan:
De volgende dingen heb ik al geprobeert:
Edit:
Ik ben vandaag begonnen met het integreren van PHPMailer in CakePHP (Smarty draait ook mee). Daarin alles klaar gezet voor gebruik (/app/controllers/components) etc. Daarin kreeg ik steeds geen foutmelding maar de emails kwamen niet aan.
Opvolgende de test bestanden gekopiërt naar een andere map en begonnen met het testen. Echter, ik loop steeds tegen de volgende error aan:
code:
1
2
3
| Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 501 Invalid Address in F:\xampp\htdocs\CIT\cit_New\app\vendors\phpmailer\class.phpmailer.php on line 470 Language string failed to load: instantiate Failed to send mail |
De volgende dingen heb ik al geprobeert:
- Handmatig via ini_set de SMTP server en de sendmail_from aangepast
- php.ini aangepast (sendmail_from uncommented en aangepast, smtp aangepast)
- PHPMailer automatisch alles laten afhandelen
- SMTP server naam (Al eerder moeten gebruiken bij ander project)
- SMTP authenticatie (geen)
- FROM adres staat goed
- Sender adres staat goed
Edit:
PHP:
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
| function MailSend($header, $body) { ini_set('SMTP', 'hermes.fontys.nl'); $to = ''; for($i = 0; $i < count($this->to); $i++) { if($i != 0) { $to .= ', '; } $to .= $this->AddrFormat($this->to[$i]); } $toArr = split(',', $to); if ($this->Sender != '' && strlen(ini_get('safe_mode'))< 1) { $old_from = ini_get('sendmail_from'); ini_set('sendmail_from', $this->Sender); $params = sprintf("-oi -f %s", $this->Sender); if ($this->SingleTo === true && count($toArr) > 1) { foreach ($toArr as $key => $val) { $rt = mail($val, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header, $params); } } else { $rt = mail($to, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header, $params); } } else { if ($this->SingleTo === true && count($toArr) > 1) { foreach ($toArr as $key => $val) { $rt = mail($val, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header, $params); } } else { $rt = mail($to, $this->EncodeHeader($this->SecureHeader($this->Subject)), $body, $header); } } if (isset($old_from)) { ini_set('sendmail_from', $old_from); } if(!$rt) { $this->SetError($this->Lang('instantiate')); return false; } return true; } |
[ Voor 37% gewijzigd door Psyed op 07-05-2008 13:30 ]