Ik heb het getest op m'n IXUS 950IS, en ik moet zeggen dat ik het er mooi op laat staan.
Het ideale is dat je niks aan je toestel hoeft aan te passen, het is gewoon een proggie dat vanaf de SD kaart gedraait wordt! Dus je garantie blijft behouden.
Je krijgt wel erg veel extra keuzes. Ik kan me zo voorstellen dat een "non-tweaker"/noob mischien niet weet wat hij of zij er mee moet.
De volgende features zijn zeker een aanwinst:
- batterij indicator (idioot dat dat er niet standaard op zit, echt een gemis)
- RAW+JPEG file opslaan (hoewel er geen optie is om het jpeg formaat aan te passen indien er een RAW opgeslagen wordt en indien niet de default waarden van de originele firmware gebruiken)
- Histogram in beeld
Enig nadeel is dat je je SD card niet moet formateren (want dan is de software met instellingen ook weer weg). Er zit echter wel een handige file-manager bij ingebouwd waarmee je de dir met foto's (dus ook de raw files; met het standaard menu wis je aleen de jpeg file) handig kunt wissen.
Verder is de workflow vanaf raw wat omslachtiger. Je moet de raw file eerst omzetten naar het open raw format voordat je er in andere software (adobe etc.) er wat mee kan. Uiteraard ondersteunt de Canon Zoombrowser/RAWconverter de RAW files niet!
Al met al een waardevolle aanvulling, Wellicht zouden ze een alternatief menu kunnen installen met alleen key settings en een soort van expert-menu voor alle mogelijke opties, maar dat post ik nog eens in de requests sectie van de betreffende website

/