Systeem:
Asus P5B-Deluxe
C2D E6600
2 x hitachi 160gb sata in raid1 op ich8r
Windows XP
Gisteren heb ik de bios moeten flashen omdat het moederbord mijn nieuwe geheugen niet wou pakken, dit werkte daarna wel. Na de bios flash is er echter niks meer te bekennen van mijn raid1 setup, de bios is weer ingesteld op raid (sata as raid) en de schijven worden herkend door de intel raid manager. Deze geeft aan dat er geen raid arrays zijn. Ik had 2 partities in 1 raid1 array zitten, als ik nu opstart lukt dat nog vanaf partitie1 (windows), de 2e partitie (data
) is nergens meer te bekennen. Schijfbeheer geeft wel 80gb "niet toegewezen ruimte" aan, dat geeft iig wat hoop. Ik heb 3 uur zitten zoeken naar oplossingen en draai nu GetDataBack om de partitie terug te vinden. Mocht dat lukken kan ik iig alles extern opslaan, maar liever zou ik natuurlijk de array herstellen op een of andere manier. Daar kan ik helaas nergens iets bruikbaars over vinden. Ik geloof dat dit het zo'n beetje is,
bvd
Asus P5B-Deluxe
C2D E6600
2 x hitachi 160gb sata in raid1 op ich8r
Windows XP
Gisteren heb ik de bios moeten flashen omdat het moederbord mijn nieuwe geheugen niet wou pakken, dit werkte daarna wel. Na de bios flash is er echter niks meer te bekennen van mijn raid1 setup, de bios is weer ingesteld op raid (sata as raid) en de schijven worden herkend door de intel raid manager. Deze geeft aan dat er geen raid arrays zijn. Ik had 2 partities in 1 raid1 array zitten, als ik nu opstart lukt dat nog vanaf partitie1 (windows), de 2e partitie (data
bvd