• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Als ik vanaf mijn pc een published application start krijg ik deze met true collors te zien.
Als ik een full desktop naar een citrix server start en dezelfde applcatie start gaat dit met true collors.

Maar nu..

1. Start ik een full desktop naar een citrix server
2. start ik vanuit deze full desktop een published application op een andere citrix server.

de kleuren zijn nu "degraded", ziet er niet uit...

Op de published app staan de instellingen naar mijn idee goed, 1024/768 , true collors.
Waarom werkt dit wel goed via de full desktop maar niet via de full desktop > ica (published app op andere citrix server)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

doe us eigenschappen van je ica kijken en zet je kleuren goed. Als deze op default staan krijg je geloof ik 16 kleurtjes en niet de fijne 24.

• blablable
mutsje schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:42:
doe us eigenschappen van je ica kijken en zet je kleuren goed. Als deze op default staan krijg je geloof ik 16 kleurtjes en niet de fijne 24.
Heb ik ook al gecontroleerd.. echt heel vaag dit. Lijkt erop dat als je een ica in een full desktop start (ica binnen ica) de beeldkwaliteit drastisch achteruit gaat..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Geen bandbreedte/latency probleem tussen beide Citrix Servers?

Ica kan nl. dynamisch het aantal kleuren reduceren als de performance te laag wordt. Dit kan (afhankelijk van hoe het ingesteld staat) met of zonder waarschuwing voor de gebruiker. Controleer dus je Citrix Policy's ook even. :)

Met welke client start je de published app. op de Citrix server? (PN Agent, Web Client of Citrix Program Neighbourhood). En controleer meteen even de instellingen van deze clients.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En staan de ICA instellingen van de PN op de Citrix server waarop je desktop draait ook goed?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
degraded.... klinkt alsof je gebruik maakt van 'progressive display' en 'speedscreen lossy image compressíon'

resultaat is dat plaatjes 'waziger' zijn (om dus bandbreedte te besparen)

A wise man's life is based around fuck you

• blablable
Hoi,

Na lang zoeken heb ik het uiteindelijk gevonden :-)

Als ik met mijn eigen account inlog zijn de kleuren wel goed. Na het vergelijken van de appsrv.ini bleek dat de regel desiredcolor=4 miste bij de gebruikers waar het niet goed ging. Na het toevoegen van deze optie waren de kleuren wel goed! Bedankt voor het meedenken allemaal!

• blablable
Nog even een vraagje wat ik niet kon vinden op het internet:

Ik neem aan dat de * hier onder aangeeft dat de MS-CXEDL01 de IMA service host
en de D bij MS-CXEDL02 dat hij de Database store host?

Server Name IP Address
-------------------- --------------------
MS-CX01* 10.10.10.1
MS-CX02 10.10.10.2 D

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
de D is de datacollector. waar je IMA service op draait krijg je daar niet te zien.

in je c:\program files\citrix\independant management archicitecture staat een .dns file, als je die edit zie je wel wat je datastore server is

in grote farms is dat meestal een centrale server (geen citrix machine!) die dat afhandeld door of een msde/sql database of een db2/oracle database

* Zwelgje heeft helaas ook vaak genoeg gezien @grote toko's dat de datastore op access was geconfigureerd op een citrix memberserver....

A wise man's life is based around fuck you

• blablable
lol access dus:

[ODBC]
DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb)
PageTimeout=5
MaxBufferSize=2048
FIL=MS Access
DriverId=25
DBQ=C:\Program Files\Citrix\Independent Management Architecture\Imalhc.mdb

Bedankt voor je reactie!

Wat ik niet begrijp is het volgende:

Ik heb 4 citrix servers met bovenstaande configuratie. Als ik citrix installeer moet ik toch een sql server opgeven? Ik neem aan dat servers in een farm een centrale database dienen te gebruiken...

[ Voor 33% gewijzigd door blablable op 23-05-2008 13:57 ]

• Oberon
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:17

Oberon

Maan, koning, taal & ik!

blablable schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:51:
lol access dus:

[ODBC]
DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb)
PageTimeout=5
MaxBufferSize=2048
FIL=MS Access
DriverId=25
DBQ=C:\Program Files\Citrix\Independent Management Architecture\Imalhc.mdb

Bedankt voor je reactie!
Neen, dat is je local host cache, niet jouw datastore. De LHC is altijd een access database. Waar je naar moet kijken is de MF20.dsn. Als je deze niet op alle servers vindt is het een access database. 1 server zal dan de MF20.dsn hebben, maar daarnaast ook nog een MF20.mdb.

TOGAF, ArchiMate, DEMO, ITILF, VCE, MCSE, CCA, CCAA, CCEE, CCIA

• blablable
Oberon schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 13:56:
[...]

Neen, dat is je local host cache, niet jouw datastore. De LHC is altijd een access database. Waar je naar moet kijken is de MF20.dsn. Als je deze niet op alle servers vindt is het een access database. 1 server zal dan de MF20.dsn hebben, maar daarnaast ook nog een MF20.mdb.
Top! Ik heb op citrix server 2 idd een MF20.mdb staan. Op dit moment ben ik bezig met de install van een nieuwe citrix server. Bij het join server farm stukje selecteer ik dus "connect to a db on this server" en geef ik het ip van de desbetreffende server op. Het is me nu duidelijk! dank!
Pagina: 1