Lexmark T430 aan netwerk hangen

Pagina: 1
Acties:

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb een Lexmark T430 laserprinter over kunnen nemen van mijn werk, met een netwerk aansluiting erop. Deze is op het werk altijd in gebruik geweest en dat werkte prima. Nu probeer ik het thuis en ik kan 'm wel vinden met (gedownloade) software van Lexmark maar verder weet ik niet hoe ik hem kan toevoegen. Als ik via windows de printer probeer te vinden dan vind hij hem niet. Alleen met de software van Lexmark. Deze software geeft aan dat de printer op 192.168.1.53 zit. Je kunt in die software naar het configuratie webscherm van de printer gaan maar daar houdt het op. Heeft iemand een idee hoe ik de printer eraan kan slingeren? Ik zou 'm graag gebruiken aangezien hij nog in goede staat is. Hieronder nog even een situatie schetsje:

Modem/router (DrayTek Vigor nogwat)
| \
| Lexmark T430
|
Computer (Windows XP Pro)

Op het display van de printer is ook te zien dat hij verbonden is maar verder kom ik er niet uit, kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

laaat maar las verkeerd

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 12:48 ]

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:29

Simkin

Bzzzzz

Ik denk toevoegen als Local printer en dan als "Printer poort" een poort creeeren (TCP) and daar het IP adres van de printer opgeven.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 11:09
Zoals Simkin zegt!

Ik zou de printer wel een vast IP adres geven, mocht het dynamisch zijn en het IP adres veranderd een ker, dan moet je je printer-poort weer aanpassen.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• HomegrownBGP
  • Niet online
Oke, bedankt :) Ik ga het even proberen, jullie horen van mij!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
mbaltus schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:21:
Zoals Simkin zegt!

Ik zou de printer wel een vast IP adres geven, mocht het dynamisch zijn en het IP adres veranderd een ker, dan moet je je printer-poort weer aanpassen.
Ik zit nu juist daarmee. Ik heb een netwerkprinter aangesloten op mijn linksys WRT54GL, maar laat deze niet altijd aanstaan. Nu is het zo dat elke keer als ik de printer aanzet hij een nieuw ip adres krijg toegewezen en ik dus een andere poort moet instellen in Windows voor ik kan printen. Kan ik de printer ook een static ip toewijzen? en zo ja, hoeoeoe?? natuurlijk:D

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

a3aanm schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:55:
[...]

Ik zit nu juist daarmee. Ik heb een netwerkprinter aangesloten op mijn linksys WRT54GL, maar laat deze niet altijd aanstaan. Nu is het zo dat elke keer als ik de printer aanzet hij een nieuw ip adres krijg toegewezen en ik dus een andere poort moet instellen in Windows voor ik kan printen. Kan ik de printer ook een static ip toewijzen? en zo ja, hoeoeoe?? natuurlijk:D
Dat kan met de configuratietool van je printer, die je waarschijnlijk kunt vinden op http://<ipvanjeprinter>

Meestal spreekt de rest voor zich :)

• HomegrownBGP
  • Niet online
't Is gelukt! Ik had nog wat problemen met de drivers maar ook dat is verholpen, het werkt als een tiet! :)
Pagina: 1