Hallo allemaal,
Ik ben kort geleden begonnen om eens wat in DirectX te proberen, maar nu zit ik vast. Ik heb de hele ochtend al lopen googlen, maar ik kon de oplossing niet vinden
. Ik probeer namelijk een achtergrond te tekenen, maar ik stuit op het volgende probeem:
Deze regelt levert problemen:
Wanneer ik op op de plaats van de sterretjes getallen invoer heb ik een prima achtergrond, maar krijg ik de volgende error wanneer ik het venster resize: D3DERR_INVALIDCALL en een verwijzing naar de bovenstaande code.
Wanneer ik op de plaats van de sterretjes this.Size.Width oid invul krijg ik de error al direct bij het opstarten van mijn programma.
Wie o Wie kan mij helpen?
mogelijk relevante code:
Ik ben kort geleden begonnen om eens wat in DirectX te proberen, maar nu zit ik vast. Ik heb de hele ochtend al lopen googlen, maar ik kon de oplossing niet vinden
Deze regelt levert problemen:
C#:
1
2
| DX_Device.StretchRectangle(BackField, new Rectangle(0, 0, Backinfo.Width, Backinfo.Height), surf, new Rectangle(0, 0, ****, ****), TextureFilter.None); |
Wanneer ik op op de plaats van de sterretjes getallen invoer heb ik een prima achtergrond, maar krijg ik de volgende error wanneer ik het venster resize: D3DERR_INVALIDCALL en een verwijzing naar de bovenstaande code.
Wanneer ik op de plaats van de sterretjes this.Size.Width oid invul krijg ik de error al direct bij het opstarten van mijn programma.
Wie o Wie kan mij helpen?
mogelijk relevante code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| // Laad de background in Background = TextureLoader.FromFile(DX_Device, "c:/apple_com.bmp"); Backinfo = TextureLoader.ImageInformationFromFile("c:/apple_com.bmp"); BackField = DX_Device.CreateOffscreenPlainSurface(Backinfo.Width, Backinfo.Height, Manager.Adapters.Default.CurrentDisplayMode.Format, Pool.Default); SurfaceLoader.FromFile(BackField, "c:/apple_com.bmp", Filter.None, 0); ... DX_Device.BeginScene(); // teken een background surf = DX_Device.GetBackBuffer(0, 0, BackBufferType.Mono); DX_Device.StretchRectangle(BackField, new Rectangle(0, 0, Backinfo.Width, Backinfo.Height), surf, new Rectangle(0, 0, 100, 200), TextureFilter.None); // Stop met het Renderen DX_Device.EndScene(); |