Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook Gmail; smtp fout, kan geen verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had Outlook geconfigureerd voor Gmail en dit werkte perfect tot hij op een dag niet meer wou. "Kan geen verbinding maken met de server". Ik heb telnet geprobeerd en die zegt ook dat ik geen verbinding kan maken. Het rare is dat alles voorheen perfect werkte, de instellingen nog steeds kloppen en dat met een andere computer via dezelfde internetverbinding de telnet test wel lukt...

mvg,
Willem

Verwijderd

toevallig iets van updates of iets anders geinstalleerd?
probeer eens een systeem herstel van een datum ten het nog wel werkte..

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik zeker proberen, maar heb je geen idee in welke richting ik moet zoeken?

Verwijderd

staat er iets in je logs?
Welke richting weet ik ookniet, ligt aan de configuratie..

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 12:17 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:22

_Apache_

For life.

Kijk is bij je email instellingen, -> test instellingen.

Wat word hier gezegd?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
'k heb er van de eerste keer maar de grove borstel doorgehaald en Windows opnieuw geïnstalleerd. Scheelt ook weer een hoop in snelheid! Toch bedankt voor de snelle reacties!!

mvg,
Willem

Verwijderd

hahaha ok, beetje voorbarige maar als het een keer tijd was heb je ut nou goed gedaan...
had je een hoop werk kunnen besparen, maar een versie installatie op zn tijd is nooit weg.

Verwijderd

Topicstarter
Na een complete herinstallatie van Windows enkele dagen geleden zit ik weer met hetzelfde probleem, zowel voor mijn pop3 als imap account. Ik vermoed dat één van de Windowsupdates hier ergens de spelbreker vormt. Opnieuw de telnet proef op de som genomen en die was alweer slecht, kon dus geen verbinding leggen met de server, wat eergisteren nog geen enkel probleem vormde...
Iemand raad? Ga het eens proberen met een systeemherstel van voor de vermoedelijke slechte update, maar hoe moet het dan verder?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het zou helpen als je je dus eens gaat vertellen welk OS, welke OL en welke instellingen je gebruikt ;) Check ook firewall / vscan / etc instellingen.

Wat zie je dan wel bij gebruik van telnet? Zo is (bij mij) al het verkeer met de gmail server encrypted.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Windows Xp Home Edition 2002
Outlook 2002
Norton Internet Security Version 10.20.0.30

Ik zie juist dat alles terug werkt. Ik heb de laatste Windows updates geïnstalleerd en vermoed dat daar ergens een patch tussen zat voor mijn probleem. Voorlopig is dus alles onder controle. Had nog geen systeemherstel uitgevoerd.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 10:09
heb ik ook gehad, voor pop3 poort 995 en smtp poort 465, beide SSL loste dit op.
Of gmail heeft iets in de smtp veranderd, of op 1 of andere manier was hier iets veranderd.
En anders, weet ik het helaas niet.

signature

Verwijderd

Topicstarter
Die configuraties had ik reeds verschillende keren gecontroleerd en waren keer op keer in orde. Begrijp niet goed hoe dit van de ene op de andere dag kan opgelost zijn. Ik gok op de windows updates, maar het blijft gissen.
Pagina: 1