Toon posts:

printers op cluster printserver verschijnen niet in AD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De op de windows 2003 cluster printserver geïnstalleerde printers verschijnen maar niet in Active Directory, ondanks dat de optie "list in directory" bij de printers staat aangevinkt. Ik heb al het een en ander geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.

Graag jullie ideeën!!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:39
Als je gaat naar add new Printer
en kiest dan voor het zoeken in AD?

Je kiest dan geen OU maar de hoofd dir.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem. De desbetreffende printers verschijnen dus niet bij het zoeken in AD. Hoe krijg ik ze wel gepublished in AD!?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 09:32
Printers worden standaard niet weergegeven. Dan moet je in het view menu 'user, groups and computers as containers' aanzetten.

Als je ze dan nog niet onder de desbetreffende computer ziet staan.. Staat er niks in het log?

edit: en support al bekeken? zoals Printers on a cluster are not published in Active Directory in Windows Server 2003
en Recommended hotfixes for Windows Server 2003-based server clusters als je toch bezig bent ;)

[ Voor 23% gewijzigd door _H_G_ op 07-05-2008 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply!
Heb de hotfix maar gelijk aangevraagd.

Verwijderd

Topicstarter
De hotfix aangevraagd en gekregen (na lang wachten). Bij installatie wordt echter aangegeven dat de bestanden in de hotfix ouder zijn dan reeds aanwezig en dat deze dus ook niet worden geinstalleerd. Ik ben dus nog niks verder gekomen met het oplossen van het probleem. Zijn er misschien nog andere suggesties???
Pagina: 1