Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210228

Topicstarter
Goedemorgen,

Momenteel ben ik werkzaam als Applicatie Consultant bij een rechtsbijstandsverzekeraar. In deze functie mis ik echter de dynamiek die ik in mijn eerdere functies wel heb ervaren. Nu ben ik aan het overwegen om de detachering in te gaan. Het afwisselende aspect, zekerheid van inkomen en de mogelijkheid tot volgen van opleidingen spreken mij hierbij aan.

Inmiddels ben ik benadert door Tempo-Team IT Professionals, hier heb ik 2 gesprekken gehad waaraan ik een goed gevoel heb overgehouden. Ze hebben mij daarbij ook een goed contract aangeboden met een aantrekkelijk totaalplaatje (auto, opleiding, loopbaanbegeleiding etc.).

Nu was Tempo-Team IT Professionals mij tot op heden nog niet bekend, ik kende alleen bedrijven als Peak-IT, I-sense etc.

Mijn vraag is: kennen jullie Tempo-Team IT Professionals, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11-2024
Een redelijk antiek topic, maar een topic nonetheless, dus daarom plaats ik m'n berichtje maar hier IPV een nieuw te openen.

Vandaag vroeg in de ochtend heb ik een kennismakingsgesprek bij Tempo-Team Professionals gehad (in 't zuuden des lands). De persoon die me heeft uitgenodigd bleek niet aanwezig te zijn, maar gelukkig werd dit heel netjes overgenomen door een collega. De medewerker deed de gebruikelijke uitleg over TTP, liep met mij door mn CV heen, achtergrond, doelen, motivatie, etc etc, heel netjes, goed doordacht. Ook wilt men de wensen van de sollicitant weten, zoals reistijd, gewenst salaris, soort werkgever. Vervolgens toonde hij mogelijke opdrachten waar ik voor in kan worden gezet

Al met al, een zeer professionele indruk, medewerker straalde enthousiasme uit (niet dat dit uniek is, maar het helpt) en zeer behulpzaam qua vragen. Helaas ken ik niemand in mijn omgeving die via TTP aan de bak is gekomen en weet ik niks van TTP als werkgever/detacheerder. Ervaring, iemand? Valkuilen waar ik op moet letten (Training, beloning (waar ik niet naar gevraagd heb aangezien het om een eerste gesprek ging))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Zodiac schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:23:
Een redelijk antiek topic, maar een topic nonetheless, dus daarom plaats ik m'n berichtje maar hier IPV een nieuw te openen.

Vandaag vroeg in de ochtend heb ik een kennismakingsgesprek bij Tempo-Team Professionals gehad (in 't zuuden des lands). De persoon die me heeft uitgenodigd bleek niet aanwezig te zijn, maar gelukkig werd dit heel netjes overgenomen door een collega. De medewerker deed de gebruikelijke uitleg over TTP, liep met mij door mn CV heen, achtergrond, doelen, motivatie, etc etc, heel netjes, goed doordacht. Ook wilt men de wensen van de sollicitant weten, zoals reistijd, gewenst salaris, soort werkgever. Vervolgens toonde hij mogelijke opdrachten waar ik voor in kan worden gezet

Al met al, een zeer professionele indruk, medewerker straalde enthousiasme uit (niet dat dit uniek is, maar het helpt) en zeer behulpzaam qua vragen. Helaas ken ik niemand in mijn omgeving die via TTP aan de bak is gekomen en weet ik niks van TTP als werkgever/detacheerder. Ervaring, iemand? Valkuilen waar ik op moet letten (Training, beloning (waar ik niet naar gevraagd heb aangezien het om een eerste gesprek ging))?
Ik zou niet op korte termijn een concrete aanbieding verwachten. Veel uitzendbureau's hebben een Professional afdeling. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar mijn ervaring (n=1, dus niet heel erg representatief) is dat het concreet solliciteren op een functie meer resultaat geeft dan een kennismakingsgesprek. Zo'n kennismakingsgesprek is natuurlijk altijd goed om weer even je sollicitatie-skills op te poetsen, maar het heeft mij in ieder geval niet een gesprek opgeleverd bij een bedrijf.

Anders wordt het natuurlijk wanneer je wel concreet op een functie solliciteert, hetzij via een uitzendbureau dan wel de Professional afdeling daarvan. Maar als het je lukt om de opdrachtgever te achterhalen, dan denk ik dat je het meeste succes boekt door rechtstreeks bij die opdrachtgever te solliciteren. Immers, plaatsing door een tussenpersoon (zoals een uitzendbureau) is niet gratis. Voor sommige functies en situaties is het soms wel verstandiger om mensen via een uitzendbureau in te lenen (zoals call center agents), maar ik denk dat je jezelf moet afvragen of jij wel via een uitzendbureau aan het werk wil.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 23:43

d-motion

zow... en dan nu...

Let wel op je contract...

Je zou een 'vaste' baan mischien wel kunnen opzeggen voor bijvoorbeeld een project contract als je niet oppast.

Verder lijkt mij TTITP hetzelfde als ieder ander detacherings buro... Wat wel fijn is dat je opleidingenbudget goed geregeld is...

Maar... 1 valkuil.... Als je onder de uitzend CAO gaat vallen moet je echt wel even de kleine letterjes lezen... Bijvoorbeeld wachtdagen bij ziekte... etc...

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11-2024
Bedankt voor de reacties, ik zal er op letten. Ik zou sowieso dezelfde dag voor 2 vacatures worden voorgedragen. Zou dezelfde dag of maandag (Het laatste dus, nu blijkt) op de hoogte worden gesteld van de resultaten

En of ik wel via een uitzendbureau aan het werk wil... Tja, in het zuiden is het niet anders - het aanbod van passende vacatures is zeer gering, en als starter ben ik nou niet echt waardevol. Daarnaast, na een half jaar zou het mogelijk worden om "detavast" te worden ingezet bij de opdrachtgever.