Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:30
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een ImageX unattended, dit heb ik helemaal werkend, dus daar heb ik geen vragen over. Alleen heb ik een vraag die er deels mee te maken heeft.

Is er een mogelijkheid in Windows of doormiddel van een register tweak om de gebruikers mappen naar partitie D laten toewijzen, zodra er een gebruiker aangemaakt wordt.

Dus de C:\Gebuikers\Gebuiker directory zo in te stellen dat deze automatch wordt aangemaakt op D:\Gebuikers\Gebuiker. Of dat alleen mijn documenten, Mijn muziek, Destop, ect worden aangemaakt op D:\

Dit zou ik dan willen toepassen in image van Vista die gesysprept is, dus dat je die wizard opnieuw krijgt, waar dan wordt gevraagd om een gebruiker aan te maken. Dus dat de gebruiker directory automatisch op partitie D: komt.

Dus is dit mogelijk in Windows Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Neem aan dat je bedoelt zoiets als dit:
http://joshmouch.wordpres...folder-location-in-vista/

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:30
Tnx. Zo iets ja, zal eens gaan uitzoeken in hoevere ik dit kan/wil gaan toepassen.

[ Voor 3% gewijzigd door MuVo op 07-05-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan dit gewoon in je unattend.xml verwerken. Microsoft raadt het echter af om uberhaupt de hele mappen te verplaatsen, want dan sloop je windows. Je kan dan _NOOIT_ meer updates en andere MS software installeren. Houd het bij de shell-folders, tenzij je voor iedere hotfix een nieuwe image wil maken.

Toch maar even voor de waaghalzen, incl de help uit AIK erbij, in pass 7 OobeSystem verwerken:
XML:
1
2
3
4
<FolderLocations>
   <ProfilesDirectory>%SYSTEMDRIVE%\Profiles</ProfilesDirectory>
   <ProgramData>%SYSTEMDRIVE%\ProgramData</ProgramData>
</FolderLocations>
These settings should be used only in a test environment. By changing the default location of the user profile directories or program data folders to a volume other than the System volume, you will not be able to service your Windows installation. Any updates, fixes, or service packs will fail to be applied to the installation. Microsoft does not recommend that you change the location of the user profile directories or program data folders.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters