Ik weet niet hoe ik de laatste 2 stekkers van het front audio panel moet aansluiten op het moederbord. Ik heb hieronder het deel uit de handleiding overgenomen dat van belang is.
- MIC IN
- MIC Power
- GND
Twee kabels met een plugje dat 2 pinnetjes “nodig” lijkt te hebben:
- L-out & L-Ret (deze zitten met een doorgelust draadje aan elkaar)
- R-out & R-Ret (deze zitten met een doorgelust draadje aan elkaar)
Nu weet ik de eerste 3 wel te bevestigen (volgens de AC’97) alleen de twee met de dubbele connector kom ik niet uit, de ene helft is wel logisch (line out links en line out rechts) alleen waar laat ik het andere stukje van deze (dubbele) connector.
NC lijkt me Not Connect.
Ik heb een Gigabyte GA-EP35-DS3R (rev. 2.1) moederbord.
Nu heb ik de volgende kabels vanuit het Front Panel:F_AUDIOtoon volledige bericht
The front panel audio header supports Intel High Definition audio (HD) and AC’97 audio. You may connect your chassis front panel module to this header. Make sure the wire assignments of the module connector match the pin assignments of the motherboard header. Incorrect connection between the module connector and the motherboard header will make the device unable to work or even damage it.
For HD front Panel Audio:
Pin:definition
1:MIC2_L
2:GND
3:MIC2_R
4:-ACZ_DET
5:LINE2_R
6:GND
7:FAUDIO_JD
8:No Pin
9:LINE2_L
10:GND
For AC’97 Front Panel Audio
Pin:definition
1:MIC
2:GND
3:MIC Power
4:NC
5:Line Out (R)
6:NC
7:NC
8:No Pin
9:Line Out (L)
10:NC
- MIC IN
- MIC Power
- GND
Twee kabels met een plugje dat 2 pinnetjes “nodig” lijkt te hebben:
- L-out & L-Ret (deze zitten met een doorgelust draadje aan elkaar)
- R-out & R-Ret (deze zitten met een doorgelust draadje aan elkaar)
Nu weet ik de eerste 3 wel te bevestigen (volgens de AC’97) alleen de twee met de dubbele connector kom ik niet uit, de ene helft is wel logisch (line out links en line out rechts) alleen waar laat ik het andere stukje van deze (dubbele) connector.
NC lijkt me Not Connect.
Ik heb een Gigabyte GA-EP35-DS3R (rev. 2.1) moederbord.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145013 op 07-05-2008 09:50 ]