Toon posts:

Hulp bij game PC bewerkings PC

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Op het gebied van computers samenstellen weet ik eigenlijk zo goed als niks. Ik heb me wel een beetje in verdiept. Alleen ik wordt er zelf niet erg veel wijzer van.

Ik vroeg me af of iemand mij zou kunnen helpen om een goede game PC samen te stellen die bijv. Crysis op veryhigh kan spelen ( als dat mogelijk is ), maar ook tegelijkertijd een PC waar ik met 3ds Max goed uit de weg kan. En natuurlijk nog wel wat jaartjes mee kan gaan Ook vroeg ik me a of ik nu vista moet nemen of XP, want ik hoor zo veel verschillende meningen om me heen dat ik zelf niet weet welke waar nou beter voor is.

Wat ik me ook nog afvraag wat wordt de toekomst, is het verstandig dat ik nog even wacht om een betere PC aan te schaffen. Of is het nu juist een mooie tijd voor een nieuwe PC. M'n PC die ik nu hier heb staan is een.

Pentuim 4 2.40GHz
Kloksnelheid 2.40GHz, 1,50GB
en als kaart een Nvidia GeForce 4 Ti 4600

Ik heb ook de BBG gelezen, alleen niet iedereen was daar helemaal mee eens.

me budget is rond de 1500 - 2000.

Alvast bedankt!

Kevin

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt slim van me, ik had eerst deze topic aangemaakt. En daarna pas de Faq gelezen ( wat niet mag: Welke PC moet ik kopen ). Waar zou ik wel deze vraag kwijt kunnen. Om meer informatie in te winnen over wat voor PC ik mogelijk zou kunnen samenstellen.

Verwijderd

Met de BBG zal nooit iedereen het helemaal eens zijn. Dat is gewoon een feit. Persoonlijk zou ik de BBG toch als uitgang te nemen en daar in aanpassen wat jij belangrijk vind of niet.

Persoonlijk zou ik kijken of je budget het toe laat een 9800GX2 te nemen. Deze heeft een slechtere prijs prestatie verhouding, maar is wel een stuk sneller.

Ik zou wel ff kijken naar een andere tobo + muis en misschien zelfs een andere kast. Dat zijn van die dingen die erg persoonlijk zijn. Ie. Vind je mooi of niet, of ligt lekker in de hand etc.

Verder: Quad is lekker voor 3Dsmax. Op dit moment is de Q6600 echt goedkoop ~160. Klokken ook goed over. De 45nm bieden op zich niet zo veel extra, behalve wat zuinigheid. Echte snelheid winst is er niet behalve bij gebruik van sse 4. Welke voor videoencodeing word gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 09:45 ]

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01 10:55

EMP

Krulloos!

Als 'men' het op de BBG al niet eens zou kunnen worden, waarom zou 'men' hier dan wel een eenduidige mening hebben over wat nou het beste is...

Je kunt het beste kijken wat voor jou een goede combinatie is. de BBG geeft al een HELE GOEDE start, die vertelt je per onderdeel waarom je daarvoor zou kunnen kiezen. Hieraan zul je nooit een buil vallen. Een tijd terug heb ik zelf mijn systeem ook samengesteld uit onderdelen van zowel de game-pc als de media-center-pc (special destijds).

Goed per onderdeel kijken wat je wilt (en dat het bij elkaar past natuurlijk). Uiteindelijk zul jij er blij mee moeten zijn ;).

Weet je echt niet wat bij elkaar hoort en wat niet (AMD cpu op een moederbord met X38 chipset bijvoorbeeld) dan kun je eens kijken bij www.beginnersweb.nl

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
Ah oké bedankt voor de info,

Alleen waar ik nog wel mee zit of dit de goede tijd is om een nieuwe PC te kopen of komt er volgende maand iets zou veranderd wat toch een hoop verschil zou maken als ik even zou wachten. Ik weet dat jullie ook niet in de toekomst kunnen kijken, maar ik denk dat jullie wel een beter beeld hebben dan ik.

En wat ik zou moeten kiezen tussen XP en Vista, ik weet dat Vista die directx 10 heeft en xp niet. alleen dat vista toch heel erg je PC slomer maakt.

het is uiteraard nog steeds dat smaken verschillen. maar ik vind het zo'n hoop geld om een verkeerde keuze te maken.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-01 15:24

Turkish

zhé germans

Shinzo welkom op GoT :)

Zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen

In CSL hebben we sinds kort de policy Wat is er nu anders in CSL? en daarmee zijn dit soort topics niet langer toegestaan.

We verwachten van een beetje tweaker dat hij/zij zelf prima in staat is om met de hulpmiddelen die tegenwoordig op het net te vinden zijn om een pc te kunnen samenstellen/kiezen.

Dit topic gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.