Verwijderd

Topicstarter
ik ben in het bezit van een acer 7520 laptop en wil mijn laptop koppelen aan een lcd tv van phillips met 2x hdmi aansluiting voor beeld en geluid.

wat zijn de mogelijkheden.
wat is het beste?
welke kabel moet ik gebruiken ed.
dit is toch een probleem zonder dvi aansluiting.

Verwijderd

Ten eerste, nu dat je toch een topic opent, schrijf het dan wat duidelijker. Ten tweede, dit hoort niet bij Werk en Inkomen.

Omdat je phillips TV een HDMI aansluiting heeft, lijkt mij het logisch om het beste daarop aan te sluiten. Volgens mij heeft jou laptop geen HDMI aansluiting maar enkel DVI, VGA en S-Video. Dit heb ik snel ff opgezocht, correct me if i'm wrong. Er is een kans dat jou TV die DVI of VGA ondersteunt, maar veel televisie's hebben dat niet. Meestal wel S-Video, de kwaliteit is (veel) minder dan HDMI maar je krijgt wel beeld. Voor geluid kan je altijd een jack2jack plug in je headphone steken naar de Line-IN van je versterker of TV (mocht die het ondersteunen).

---

De Acer heeft geen HDMI-out aansluiting. Gebruik daarom de S-Video uitgang om hem aan te sluiten aan de TV. S-Video is een geel, rond uitgang aan de linkerkant van je laptop. De TV is alleen voorzien van beeld, geen geluid. Dit was wel zo als het via HDMI aangesloten was. Je kan het geluid blijven gebruiken die uit je laptop komt (klinkt niet, werkt wel), maar je kan via een jack to jack 3.5" cable naar de Line-In van de TV of versterker aansluiten.
Zie: Afbeeldingslocatie: https://www.krcs.co.uk/images/library/products/300/lindy_35453.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 10:21 . Reden: shit, volgens mij ben je 11 omdat je e-mail met beks97 eindigt. Ik denk dat ik nu abracadabra praat. ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:36
offtopic:
WI->LCD

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat heb je zelf al uitgezocht? Met een beetje uitzoeken kun je prima achterhalen wat de mogelijkheden zijn.

Over het algemeen werkt een DVI -> HDMI kabel prima om je TV aan te sluiten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?