Verwijderd

Topicstarter
Sinds een aantal weken produceert mijn camera zeer vreemde foto's.
Het is net of er een klodder paars/roze verf overheen gesmeert is...

Afbeeldingslocatie: http://www.ejboer.net/IMG_6090_Thumb.JPG

Toestel is een Canon Powershot A85 van ongeveer 3 1/2 jaar oud.
Ik zie de roze waas ook op het LCD scherm van het toestel. Soms lukt het wel om normale foto's te maken.

Het nu het idee dat ik hard toe ben aan een nieuw toestel ;(
Iemand enig idee wat dit kan zijn, en of dit (zelf) gerepareerd kan worden?

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 08:07
Als ik die foto bekijk, heb je wel meer problemen dan alleen een roze waas :)
Lijkt me dat er een probleem is met de CDD/CMOS sensor.

Ik zou persoonlijk voor een nieuw toestel gaan, zelf maken zal waarschijnlijk niet lukken en laten maken zal te duur worden. En tegenwoordig vind je voor 200-250euro een zeer degelijk toestel.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Bel Canon of een repair center (rofa, etbass). Maybe valt het nog onder garantie, aangezien er wel vaker problemen waren met de CCD's.

http://www.dpreview.com/n...00602canon_ccdproblem.asp

Staat jouw type niet bij, maar niet geschoten is altijd mis he. En anders inderdaad een nieuw toestel (is goedkoper en krijg je er ws iets beters voor terug).

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-01 15:29
Ik heb exact hetzelde eens gehad met een Sony compact toestel.
Bleek uiteindelijk een bekende fout in de sensor te zijn (iets met de aansluitingen die niet voeldoende vast zaten om uitzetten/krimpen als gevolg van temperatuur op te vangen)
Dit werd ruim buiten de garantie nog door Sony hersteld (let wel, er was ooit een 'soort' terugroepactie geweest op dit model toestel).

Check eens bij Canon of ze iets voor je kunnen betekenen?

...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eens even kijken of mijn toestel inderdaad last heeft van dat CCD probleem, wellicht valt er nog iets te regelen :)

Verwijderd

Heb een halfjaar geleden hetzelfde probleem gehad met een A75.. Gewoon opgestuurd en is gratis gerepareerd, omdat het een productiefout is ;)

• MrFish
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:02

MrFish

Untitled

Zeer waarschijnlijk is dit inderdaad een garantie kwestie vanwege slechte CCD sensoren, zie dit linkje. Je camera kun je aanmelden bij etbass voor reparatie. Bij twijfel, mail ze even :)

[ Voor 24% gewijzigd door MrFish op 07-05-2008 23:09 ]

Check mijn thuisbatterijsimulator

Pagina: 1