Toon posts:

ADSL over ISDN instabiele verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

de verbinding( adsl over isdn ) in het bedrijf waar ik werk heeft de neiging om er op vervelende tijden ( KANTOOR UREN !!! ) uit te klappen. wat ik al heb geprobeerd =

1 ) modem naar het isra punt toe gebracht kabels naar splitter = 20 cm . kabel van splitter naar modem ook 20 cm. de kabel van splitter naar het modem is niet zo een ronde is dat een probleeem ??

2 ) xs4all gebeld en de snelheid van 20 mbit naar 8 mbit laten terug zetten daar werd de SNR margin opeens lager van ( dit was naar ) het was 9.5 nu nog 6. terwijl line ATT. nog op 35 zit

3) als ik alle computers van het netwerk haal ( behalve mijn laptop) dan blijft de verbinding soms wel intact. kan er iets op het LAN het WAN naar de klote helpen een virus een kapotte switch ?

4 ) mocht ik met mijn stomme hoofd het blauwe en het rode draadje op de ISRA ( wat naar de splitter loopt ) omgedraait hebben kan het modem dan wel inbellen ?

5) ik lees verhalen op Got dat ouwe NT1 kastjes kunnen buggen. verpest dit ook het ADSL signaal ? ik heb een s3 ( en ja hij hangt na de splitter :) )

6) er ligt nog een adsl lijn van een extern bedrijf ( zit op een ander telefoonnummer) kan die de boel verstoren ?

7) ik lees op Got en hoor van een medewerker van xs4all dat adsl over isdn minder betrouwbaar is dan over analoog is dat zo ? als analoog betrouwbaarder is, is het dan een probleem dat er over die lijn pin transacties verlopen of alarm aangesloten zit ?

thanks voor de hulp......

Verwijderd

Als op je analoge lijn een alarm of pinapparaat zit, moet je ervoor zorgen dat alles juist aangesloten zit (dus na de splitter). Verder is er geen probleem. ADSL over ISDN heb je in de upstream-gebieden minder bandbreedte (frequenties ISDN overlappen een deel van het ADSL signaal, vandaar dat je voor ISDN andere splitters hebt!).

Het feit dat een ander bedrijf ook ADSL heeft is pas relevant als het over de zelfde kabelbundel gaat. Dus stel: bedrijf A deelt ISRA met bedrijf B, beiden ADSL -> kans op verstoring.

Als de analoge lijn is ondergebracht in een andere kabelbundel (dus apart ISRA) zou het een goede oplossing zijn om weer 20mbit voor het bedrijf te hebben.. Probeer ook eens een andere modem, als onder belasting de problemen optreden kan ook het modem de oorzaak zijn. 6dB is overigens de absolute ondergrens voor een stabiele verbinding, meer is beter.Een demping (attenuation) van 35dB is vrij fors als het aan de upstream kant is, downstream kan het duiden op ongeveer 3500 meter kabellengte (koper) naar de DSLAM.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:13:
Een demping (attenuation) van 35dB is vrij fors als het aan de upstream kant is, downstream kan het duiden op ongeveer 3500 meter kabellengte (koper) naar de DSLAM.
Dat klopt niet helemaal, het is 35 dB / 13,81 = 2534 meter (ongeveer).

[ Voor 55% gewijzigd door The Wizard op 07-05-2008 11:31 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Vraag of ze hem op 12Mb kunnen zetten, 8Mb is op ADSL2 geleverd en boven de 8Mb op ADSL2+ qua ADSL verbinding. Daarom is je SNR gezakt naar 6dB eigenlijk omdat je de extra frequenties niet meer mag/kan gebruiken. Wellicht helpt het ondanks de lijn voor annexB (ADSL over ISDN) best behoorlijk lang is voor die snelheden.

Anders nog verder omlaag laten zetten naar 6Mb ongeveer.

Een oude NT1 kan een probleem vormen ja en de boel verstoren. De oudere type dan de S3 sowieso, maar ook de S3 kan problemen geven. Dat is precies het model waar wel en geen problemen mee kunnen zijn.

Haal hem eens een tijd los, als dat kan natuurlijk omdat je telefoon niet werkt, of vervang hem gewoon.

Korte kabels is 1 ding, goed/netjes aansluiten is natuurlijk ook nodig.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
vandaag is kpn de boel komen checken

hij is eerst bij de centrale geweest toen bij een tussenverdeelpunt en daarna bij ons. hij zegt lijn is goed ietwat vertraging door afstand .....

de goede man gaat de deur uit een uur later is het weer mis. de snr is nog steeds 6, nu is de tijd 21.50 en het is weer goed waarschijnlijk tot 11.00 morgenochtend en dan weer de hele tijd inbellen en toch geen verbinding of 30 seconden. dus van 1100 tot 1900 is het fout ook als ik alleen mijn laptop eraan heb hangen.

wat ook leuk is op de site van xs4all staat dat VPI 8 is en VCI 48 terwijl ze op de helpdesk zeggen 0 en 35 maar als ik 8 en 48 doe dan krijg ik wel verbinding maar geen

Login Type RFC 2364 PPPoA
Interface: Up
IP Address: 194.109.163.53
Subnet Mask: 255.255.255.255
Default Gateway: 194.109.5.227
DNS1: 194.109.6.66
DNS2: 194.109.9.99
DNS3:
WINS:

dus wel

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 7996 kbps
Upstream Rate: 1023 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 6 db
Downstream Line Attenuation: 35 db
Upstream Line Attenuation: 9.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 18 db
Cisco Logo

PVC Connection

Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: VC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 0
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Up

ik krijg een enorm punthoofd van ADSL en van iedere keer een andere helpdeskmedewerker die andere dingen zegt ( tja het zijn andere mensen maar toch ik wil 1 persoon die ik kan aanspreken en die met mij dingen kan uitsluiten ).

als er nog mensen zijn met ideeen dan houd ik mij van harte aanbevolen......