hoi allemaal...
dit is mijn tweede high end videokaart. mijn eerste high end kaart was een asus 8800 gt maar die heb ik doorverkocht omdat ik de koeler te luidruchtig vond. na heel veel zoeken (echt heel veel zoeken) heb ik gisteren een evga 8800 gt gehaald. waarom? ik vind de koeler niet te luidruchtig en volgens heleboel review maakt evga goeie kaarten.
ik heb de kaart in mijn systeem geplaatst, en installeerde de laatste driver van nvidia. hiernaast heb ik ook iets anders geinstalleerd, nl. EVGA Precision.
Daarin heb ik één ding veranderd, nl. fan speed. ik wou kijken of de fan echt goed werkt. hierna heb ik "apply" gedrukt. maar toen merkte ik iets heel vreemd op: de memory clock/shader clock en core clock zijn aan de hoge kant (maar ik heb niks aan deze spec veranderd).
core clock: 650
shader clock: 1620
memory clock: 950
vreemd, want op de site van evga staan andere specs:
core clock: 600
Shader clock: 1500
memory clock: 900
vreemd, dus toen heb ik TechPowerUp GPU Z gedownload.
En dit kon ik aflezen in deze programma:
gpu clock 650 memory 950 shader 1620
default clock 650 memory 950 shader 1620
mis ik hier iets?
nogmaals, ik heb een 'normale' evga 8800 gt 512 mb.
dit is mijn tweede high end videokaart. mijn eerste high end kaart was een asus 8800 gt maar die heb ik doorverkocht omdat ik de koeler te luidruchtig vond. na heel veel zoeken (echt heel veel zoeken) heb ik gisteren een evga 8800 gt gehaald. waarom? ik vind de koeler niet te luidruchtig en volgens heleboel review maakt evga goeie kaarten.
ik heb de kaart in mijn systeem geplaatst, en installeerde de laatste driver van nvidia. hiernaast heb ik ook iets anders geinstalleerd, nl. EVGA Precision.
Daarin heb ik één ding veranderd, nl. fan speed. ik wou kijken of de fan echt goed werkt. hierna heb ik "apply" gedrukt. maar toen merkte ik iets heel vreemd op: de memory clock/shader clock en core clock zijn aan de hoge kant (maar ik heb niks aan deze spec veranderd).
core clock: 650
shader clock: 1620
memory clock: 950
vreemd, want op de site van evga staan andere specs:
core clock: 600
Shader clock: 1500
memory clock: 900
vreemd, dus toen heb ik TechPowerUp GPU Z gedownload.
En dit kon ik aflezen in deze programma:
gpu clock 650 memory 950 shader 1620
default clock 650 memory 950 shader 1620
mis ik hier iets?
nogmaals, ik heb een 'normale' evga 8800 gt 512 mb.