evga 8800 gt....specs kloppen niet!!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.286 views

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:57
hoi allemaal...

dit is mijn tweede high end videokaart. mijn eerste high end kaart was een asus 8800 gt maar die heb ik doorverkocht omdat ik de koeler te luidruchtig vond. na heel veel zoeken (echt heel veel zoeken) heb ik gisteren een evga 8800 gt gehaald. waarom? ik vind de koeler niet te luidruchtig en volgens heleboel review maakt evga goeie kaarten.

ik heb de kaart in mijn systeem geplaatst, en installeerde de laatste driver van nvidia. hiernaast heb ik ook iets anders geinstalleerd, nl. EVGA Precision.
Daarin heb ik één ding veranderd, nl. fan speed. ik wou kijken of de fan echt goed werkt. hierna heb ik "apply" gedrukt. maar toen merkte ik iets heel vreemd op: de memory clock/shader clock en core clock zijn aan de hoge kant (maar ik heb niks aan deze spec veranderd).
core clock: 650
shader clock: 1620
memory clock: 950

vreemd, want op de site van evga staan andere specs:
core clock: 600
Shader clock: 1500
memory clock: 900

vreemd, dus toen heb ik TechPowerUp GPU Z gedownload.
En dit kon ik aflezen in deze programma:
gpu clock 650 memory 950 shader 1620
default clock 650 memory 950 shader 1620

mis ik hier iets?

nogmaals, ik heb een 'normale' evga 8800 gt 512 mb.

Verwijderd

Wat is nu je probleem? Dat er een typo op de site van evga staat?

• westlym
sorry, wat bedoel je met 'typo'? ik kan je niet zo goed volgen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 19:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dus je klaagt nu omdat je kaart beter presteert dan hij volgens de specs hoeft :?

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 07-05-2008 01:20 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• westlym
nee, ik klaag niet. ik heb hier een bericht gepost omdat ik dit vreemd vind. niet omdat mijn kaart beter presteert. ik heb nog geen spel met dit kaart gespeeld of zo. ik heb niet zoveel ervaring met een gamer kaart. daarom heb ik hier een bericht gepost.
de specs kloppen niet en ik vroeg me af: hoe vaak gebeurt dit? hebben jullie ervaring met dit?

• painkill
  • Laatst online: 16-05 22:11

painkill

Pain(k)(ill)

Kan een paar dingen zijn,

Ze hebben besloten om het toch hoger te laten klokken dan dat bekend was toen ze het op de site neerzette.

Je hebt toch de oc editie.

Het is een foutje.

Maar ik weet eigenlijk niet of dit vaker voorkomt, maar het maakt ook niet veel uit, toch?

Mijn SNES verzameling!

• westlym
nee, het maakt niet zoveel uit.
maar ik dacht, misschien heb ik iets verkeerd gedaan of zo.
ik ben daarnet op de site van evga geweest en de specs kloppen met een oc evga 8800 gt. ik heb nogmaals op de doos gekeken en het is een normale evga 8800 gt.

ik zal over enkele dagen een review over deze kaart schrijven.

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik denk dat op de doos van de kaart het volgende type nummer staat: 512-P3-N802-AR

bron
pdf met voledige specs

[ Voor 21% gewijzigd door MetalfanBlackness op 07-05-2008 08:29 . Reden: toevoeging referentie naar de pdf ]

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 21:07

Deathchant

Don't intend. Do!

je hebt dus een gewone eVGA gekocht, met hogere clockspeeds. Dus je zou denken dat je een SC edition of een KO edition hebt.....
Nou mooi toch? Ik zou me niet zoveel zorgen maken. De kaart presteert goed, je hebt niks overgeklokt en mocht er iets mee zijn, kun je altijd garantie claimen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 22:30

Dhrax

Prog Lord

Een 8800GT is geen high-end kaart trouwens ;)

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 06:14

Majapro

Deventer

maar werkt de fan speed regulering dan wel goed, kun je verschil horen?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

belfrink schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:52:
Een 8800GT is geen high-end kaart trouwens ;)
dat een kaart geen 600 euro kost wil niet meteen zeggen dat ie niet high end is, deze kaart heeft gewoon een hele goeie prijs prestatie verhouding :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:32:
[...]

dat een kaart geen 600 euro kost wil niet meteen zeggen dat ie niet high end is, deze kaart heeft gewoon een hele goeie prijs prestatie verhouding :P
Alsnog is het geen high-end. Een kaart van 140 euro kan je moeilijk high-end noemen. Ja, de segmenten zijn qua prijs verschoven, maar niet zo erg :P

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:10

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:44:
[...]

Alsnog is het geen high-end. Een kaart van 140 euro kan je moeilijk high-end noemen. Ja, de segmenten zijn qua prijs verschoven, maar niet zo erg :P
Er zijn idd maar 2 echte kaarten highend en dat is 3870X2 en de 9800GX2.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
Majapro schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:21:
maar werkt de fan speed regulering dan wel goed, kun je verschil horen?
Default (tenminste bij mijn Evga 8800GT) staat de fan speed op 30% en is onhoorbaar. Helaas gaat ie niet snel genoeg omhoog als de kaart heter wordt (bijv. in crysis). Ook de laatste bios update van Evga helpt daar niet veel mee. Je kan dan via rivatuner een fan profiel aanmaken of net zoals ik via het programma gpu-z (om bios uit te lezen) en nibitor om de bios aan te passen zodat de fan sneller een hogere snelheid pakt bij een hogere temperatuur. Bij mij staat ie default nu ook op 40% (hoor je hem ook niet) en ik heb het voltage met 0.5volt verhoogt zodat ik hem hoger kan clocken.

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 11:44
Een 8800GT is inderdaag zeker geen high end meer. Zelfs de 9800GTX is al discutabel.
luckyjan schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:55:
[...]
Bij mij staat ie default nu ook op 40% (hoor je hem ook niet) en ik heb het voltage met 0.5volt verhoogt zodat ik hem hoger kan clocken.
Ik mag hopen met 0.05v.

Verder zou ik me zoals al eerder gezegd niet druk maken om de hogere clocks. EVGA zal of een foutje gemaakt hebben, of de standaard GT is al overgeklokt.

Edit: @hieronder: 1.1v is standaard voor de 8800GT. Hij is default dus undervolted? Voor zover ik weet zijn de Gigabytes de enige die software overvolted kunnen worden, en wel naar 1.2v. Drie keer raden welke kaart ik besteld heb.

[ Voor 18% gewijzigd door A Lurker op 07-05-2008 16:10 ]

• luckyjan
Ja je hebt gelijk 0,05 volt naar totaal 1.1 volt (hoger gaat ook niet zonder hardware matige voltmod :P )

[ Voor 8% gewijzigd door luckyjan op 07-05-2008 15:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:32:
[...]

Toch is het geen highend. dit is gewoon een midrange kaart met goede prijs prestatie verhouding.
er is wel degelijk een verschil tussen de 8800GT Midrange en de 8800GTX Highend
same as the 6600GT en de 7900GTX

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29

KneoK

Not in a million lightyears

Het lijkt erop dat je een GTS hebt, de standaard clockspeeds komen in ieder geval vrijwel overeen met mijn EVGA GTS (650/972/1625).

Kijk voor de gein eens in GPU-Z hoeveel shaders je hebt. Bij 112 heb je toch een GT met hogere clocks, als je er 128 hebt dan heb je geluk.

Verwijderd

Hebben die EVGA kaarten nu een andere koeler dan de standaard Nvidia koeler?

Verwijderd

Wat is het nut om em standaard op 40% te zetten ipv 30%? Het voltage en de clockspeeds zijn als het goed is toch laag tenzij je games speelt. Als je aan het gamen bent heb je em hopelijk niet op 40% gelocked dan gaat ie namelijk nogal snel kapot.

• luckyjan
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:52:
Wat is het nut om em standaard op 40% te zetten ipv 30%? Het voltage en de clockspeeds zijn als het goed is toch laag tenzij je games speelt. Als je aan het gamen bent heb je em hopelijk niet op 40% gelocked dan gaat ie namelijk nogal snel kapot.
Voordeel is dat de idle temps iets zakken en een nadeel is er voor mij niet (ook onhoorbaar). Verder heb ik ook in de bios ingesteld dat ie bij 65 graden op de hoogste snelheid moet draaien.

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Wat ik niet kan nalezen in de vraag en responses: heb je deze kaart NIEUW gekocht of 2e hands?

Als je hem niet nieuw hebt gekocht zou het kunnen dat de vorige eigenaar de vga bios heeft geflashed naar de oc versie.

Macbook Pro 15" 

• westlym
effe een paar vragen beantwoorden:

ik heb deze kaart nieuw gekocht, nl. bij paradigit. ten tweede, het is geen gts maar een gt. en ja, ik heb naar de partnummer gekeken, en het is een normale gt, geen sc gt (superclocked).

ik vind het een "high end" kaart omdat er bijna geen verschil is tussen een gt en de nieuwe gts. en volgens heleboel sites is de 9000 serie van nvidia een "overklokte" serie van de 8000 serie (vanaf de 8800 gt, g 92). ik kon een gts kopen (ook van evga) maar die 40 euro wou ik niet ophoesten voor een kaart (gts) die niet zo sneller is dan de gt.

kaart is "zeer" stil en ik gebruik deze kaart in een antec Nine Hundred, dus de temperatuur in de kast blijven bestwel laag, dus ik maak me sowieso geen zorgen dat deze kaart te warm wordt.

• westlym
trouwens, volgens evga precision staat de cooler van de evga op automatic. dus volgens mij staat de cooler niet gelocked op 40 %. als dat niet zo is, laat maar effe weten.

trouwens, volgens mij mogen deze kaarten 120 graden celsius worden. dus waarom vanaf 65 graden celsius de cooler op zijn max zetten?

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Waarom plaatsen mensen watercooling op hum VGA, idd om hen koeler te houden... het aanpassen van de fan speeds word gedaan met exact hetzelfde doel.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Dat heb ik ook ooit gehad met een xfx 7600 (xxx). Ik weet niet waarom maar ik kreeg een fatal1ty editie met normale cooler. Dus ook met iets hogere clocks als ik dacht dat ik zou krijgen. Je hebt gewoon geluk dus :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit over :?

1) de cijfers die je noemt haal je uit één enkele tool. Niet erbij stilgestaan dat er wel eens onjuist uitgelezen zou kunnen worden...
2) je post geen volledige specs, dan is het toch loos om te vragen of je specs kloppen 8)7
3) topictitels horen informatief te zijn, niet schreeuwerig. Die drie punten en twee uitroeptekens voegen niets toe
4) hoe dan ook mag een topicstart een stuk meer eigen inzet tonen, wat ook geldt voor je latere posts. Als iemand iets zegt wat je niet snapt ("typo" bijvoorbeeld), zoek het dan op ipv domweg te zeggen dat je het niet begrijpt.

Dit topic toont op meerdere vlakken te weinig zelfwerkzaamheid. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.