Inleiding
Na 10 jaar heb ik uiteindelijk mijn oude systeem ( PIII 500 Mhz | 384 Mb | Matrox G550) vervangen door:
Systeem
Ik had een Asus EAH3650, maar toen het ding mijn analoge 19” Iiyama Vision Master Pro 450 niet herkende en ik op het AMD gamers forum las dat dit een bekend ATI-driver problem was. Heb ik het ding geretourneerd en nu zit er tijdelijk een Nvidea 6600GT in van een kennis. Ik heb wel via Marktplaats een Matrox P650 gekocht, maar helaas nog niet binnen.
Overklokken:
Ik heb Vista Ultimate. Dit draait best wel soepel. Maar omdat ik het beeld in vergelijking met XP onscherp vind (korrelig) zit ik toch weer op XP Prof SP2.
Na 10 jaar heb ik uiteindelijk mijn oude systeem ( PIII 500 Mhz | 384 Mb | Matrox G550) vervangen door:
Systeem
- Een Intel E2160 op een Asus P5K in een Antec Solo met een Corsair 450VX voeding.
- Geheugen 2 x 1GB Kingston Dual Channel DDR2-800.
- Als koeler gebruik ik het Noctua NH-U12P koelblok met een Nexus 120 mm fan erop.
- De bijgeleverd fan NF-P12 vond ik te luid.
- Aan de achterkant een Noctua NF-S1200 fan. Beide fans draaien stil rond de 800 rpm.
- In de kast zitten nog twee schijven WD80 en WD500 en erbuiten WD320 usb ext.
Ik had een Asus EAH3650, maar toen het ding mijn analoge 19” Iiyama Vision Master Pro 450 niet herkende en ik op het AMD gamers forum las dat dit een bekend ATI-driver problem was. Heb ik het ding geretourneerd en nu zit er tijdelijk een Nvidea 6600GT in van een kennis. Ik heb wel via Marktplaats een Matrox P650 gekocht, maar helaas nog niet binnen.
Overklokken:
- Met de standaardkoeler van Intel kwam ik niet verder dan 2.88 Ghz (FSB:320).
- Met de Noctua koeler zit ik stabiel op 3.25 Ghz (FSB:360)
- Het geheugen draait nu 720 Mhz (1:1)
- De core voltage staat in het bios op 1.35 Volt.
Ik heb Vista Ultimate. Dit draait best wel soepel. Maar omdat ik het beeld in vergelijking met XP onscherp vind (korrelig) zit ik toch weer op XP Prof SP2.