Hallo,
Ik begin even een nieuw topic aangezien ik te enthousiast aan het kapen was
zie dit topic.
Ik zal de situatie even uitleggen:
We wonen in een oud herenhuis (van 5 verdiepingen en hebben de bovenste 3 verdiepingen) dat verbouwd is door een "leek" elektra e.d. zit allemaal geen logica in en zo ook het coax verhaal.
Overal in huis is een zwak signaal, hoe hoger hoe zwakker.. Nu wil ik op mijn kamer een nieuwe plasma hangen alleen wil ik dat het signaal perfect is.
Op dit moment is in de woonkamer het signaal dermate zwak dat de mediabox van UPC aangeeft dat er meer signaal moet komen. Het liefst neem ik voor €7,- per maand een extra mediabox voor op mijn kamer want dan kan ik HD discovery en NGC kijken.
Het liefst trek ik 1 nieuwe C6 kabel direct van UPC binnenkomst naar mijn kamer, maar kwam na wat speurwerk achter het volgende.. quote ander topic
Ik begin even een nieuw topic aangezien ik te enthousiast aan het kapen was
Ik zal de situatie even uitleggen:
We wonen in een oud herenhuis (van 5 verdiepingen en hebben de bovenste 3 verdiepingen) dat verbouwd is door een "leek" elektra e.d. zit allemaal geen logica in en zo ook het coax verhaal.
Overal in huis is een zwak signaal, hoe hoger hoe zwakker.. Nu wil ik op mijn kamer een nieuwe plasma hangen alleen wil ik dat het signaal perfect is.
Op dit moment is in de woonkamer het signaal dermate zwak dat de mediabox van UPC aangeeft dat er meer signaal moet komen. Het liefst neem ik voor €7,- per maand een extra mediabox voor op mijn kamer want dan kan ik HD discovery en NGC kijken.
Het liefst trek ik 1 nieuwe C6 kabel direct van UPC binnenkomst naar mijn kamer, maar kwam na wat speurwerk achter het volgende.. quote ander topic
Wat te doen?Ik heb net ff gekeken wat voor kabels er gebruikt zijn: Hirschmann Koka 799 en er hangt een +4db versterker van UPC nu tussen.. met 4 poorten waarvan er 3 gebruikt worden. 1tje is niet afgedopt.
Kom er ook net achter dat de televisie op mijn kamer als volgt van signaal wordt voorzien:
UPC ingang - Versterker - TV woonkamer - Tweede aansluiting woonkamer - Mijn slaapkamer - Zolder inclusief eindafdichting.
Op de zolder en TV woonkamer wordt de TV vaak gebruikt en staan ze dus misschien allemaal tegelijk aan.. Ik weet niet of dit van invloed is op het signaal?
Aangezien mijn lijntje dus langs vrij veel contactdozen komt is het denk ik het verstandigste om gewoon een nieuwe kabel te regelen direct vanaf versterker naar mijn kamer (kan ik de 4e uitgang voor gebruiken). Beste is dan C6 kabel te gebruiken? En eventueel een nieuwe versterker te proberen?
Edit: apparatuur om signaalsterkte te meten is erg duur?