[Vista] Geluid te zacht

Pagina: 1
Acties:

• Neiltwo2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11 22:21
Ik heb een probleem met mijn geluid. Heb nu een headset die het al jaren goed doet, en sinds kort vista geinstalleerd. Het probleem is dat ik bijna niets meer hoor. Alles op mijn pc staat vol open, maar nog steeds is het geluid te zacht.

Hoe krijg ik mn geluid harder?

Neil

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds wanneer is dit? Sinds dat je Vista hebt geinstalleerd? Werkt de uitgang wel goed als je deze op b.v. speakers of een versterker aansluit?

• Neiltwo2
Noork schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:55:
Sinds wanneer is dit? Sinds dat je Vista hebt geinstalleerd? Werkt de uitgang wel goed als je deze op b.v. speakers of een versterker aansluit?
ja, sinds ik vista heb geinstalleerd.

uitgang werkt gewoon goed. boxen werken ook, maar voor mn headset ist te zacht..

Neil

Verwijderd

Misschien ten overvloede, maar weet je zeker dat je de juiste drivers voor je geluidskaart geïnstalleerd hebt na je upgrade naar Windows Vista? Het kan zijn dat je geluidskaart niet tot z'n volle potentieel benut wordt omdat je misschien de verkeerde of zelfs geen drivers ervoor hebt geïnstalleerd :)

EDIT: Okay, ik moet beter lezen. Zag nu pas echt staan dat het voor je boxen wel goed werkt... Het kan zijn dat het iets met jack sensing te maken heeft. Sommige computers hebben tegenwoordig softwarematige jack sensing, wellicht gaat daar iets fout? Dat je headset niet goed herkend wordt als zijnde ingeplugd?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 00:01 ]

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

Misschien dat je headset wel werkt, maar zijn de drivers niet voor vista geschikt. Wat heb je zelf gedaan, of niet? Ook even zelf zoeken!!

Joggie ;)

• Neiltwo2
joggie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 23:59:
Misschien dat je headset wel werkt, maar zijn de drivers niet voor vista geschikt. Wat heb je zelf gedaan, of niet? Ook even zelf zoeken!!
heb heel google afgezocht :P niets gevonden. wel een paar dingen van mensen die er ook last van hadden, maar die oplossingen deden het niet.

drivers zijn vista drivers..

tis SB audigy 2

Neil

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Heb je al geprobeerd ook om in de mixer het geluid op voluit te zetten? Bij veel headsets werkt de normale volume regelaar namelijk alleen als demper.

Volume Tray Icon > Mixer > Daar alles omhoog zetten.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Download eens een Linux Live CD (Knoppix, Ubuntu, etc,) en kijk of je dan wel normaal volume hebt. Eerst eens uitsluiten of dit nu softwarematig of hardwarematig zit, lijkt me.

• Neiltwo2
Bitage schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:04:
Download eens een Linux Live CD (Knoppix, Ubuntu, etc,) en kijk of je dan wel normaal volume hebt. Eerst eens uitsluiten of dit nu softwarematig of hardwarematig zit, lijkt me.
ik draai dualboot, in xp gaat het harder, veel harder

,, sniperfox -> ALLES is vollopen.. ook bij settings enzo van geluidskaart

[ Voor 10% gewijzigd door Neiltwo2 op 07-05-2008 00:20 ]

Neil

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ik heb het zelfde probleem sinds kort. In mijn PC zit een Audigy. Geen 2.

Voor mn gevoel gebeurde dit pas na een upgrade naar SP1.

[edit] Alle schuifjes staan open. Heb andere drivers geprobeerd (kX), maar dit mocht helaas niet baten.

[ Voor 28% gewijzigd door mimic op 18-06-2008 13:20 ]

Pagina: 1