Toon posts:

Dual core, core 2 is veel warmer dan core 1

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleem, ofja probleem.

Ik heb een dual core processor in mijn media systeempje zitten, maar core 1 geeft rond de 30 graden aan bij idle en core 2 rond de 50 graden (uitlezing via speedfan.

Dit heb k eerder nog niet gehad en is pas sinds ik mijn nieuwe videokaart erin heb (actief gekoeld, de vorige was passief gekoelt)

Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn en wat ik hieraan kan doen?
Kan het uberhaupt kwaad?

specs staan hier: http://specs.tweak.to/16441

groet

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Is altijd zover ik heb gezien, heb nog nooit een cpu gezien waarvan de core temps het zelfde was. (of vlak bij elkaar)

Ik weet niet wat de oorzaak is, maar zou kunnen dat een van de twee sensor in een gebied zit dat meer actieve is dan de waar de andere sensor zich bevind.

Ik heb het idee dat de sensors steeds minder te vertrouwen zijn, kan aan mijn liggen en mijn persoonlijke ervaringen.

Verwijderd

Ik kan niet bevestigen of het wel of geen kwaad kan, maar het kan natuurlijk zijn dat de ene core het op dat moment even 'drukker' heeft dan de andere core. Verschillen de temperaturen na een lange periode van gebruik nog steeds veel of niet?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
ik ga mee met tpr210.. klinkt prima, al vind ik temperatuurmetingen tegenwoordig ook niet echt betrouwbaar

you had me at EHLO

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind het verschil wel groot. 30 graden lijkt me onrealistisch, dit is niet eens zoveel boven kamertemeperatuur. Word je core wel gebruikt? Niet dat je met Windows 98 of zoiets zit te werken :)

Probeer ook eens je temps met een ander programma uit te lezen. b.v. RMclock.

[ Voor 17% gewijzigd door Noork op 06-05-2008 23:54 ]

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05-2025
Dat is inderdaad een rare kwestie, zeker als je zegt dat het 'probleem' pas na het plaatsen van een nieuwe videokaart de kop heeft opgestoken...

Misschien bij het plaatsen van deze videokaart de CPU-koeler een duw gegeven waardoor deze niet meer helemaal juist meer tegen de IHS drukt (maar dan zou in dit geval de IHS ook een tik moeten hebben gekregen, waardoor deze langs de ene kant niet meer goed tegen de core drukt :S)?

Verder is wat 'tpr210' zegt ook eens het controleren waard...

Heb je een lichtere videokaart gestoken dan de vorige die erin zat, zodat de CPU nu meer werk op zich moet nemen?

Verwijderd

Vergelijk de kaarten even
Best kans dat de lucht stroom nu anders loopt in je kast.

Trouwens welke merk en type was je ouwe kaart.
Misschien dan core 1 nu meer belast word wegens extra mee draaien software.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

1) specs horen in-topic, NIET achter een of andere link
2) vage metingen in $prog? Altijd eerst een andere tool proberen, die dingen zijn niet bepaald meest betrouwbare zaken
3) sowieso ontbreekt in TS iedere zichtbare inzet, zowel qua zoeken naar anderen met zelfde probleem als qua zelf proberen het op te lossen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.