In mijn PC zit een MSI P6N Platium moederbord. Op de externe E-SATA aansluiting heb ik een externe harde schijf van Seagate met een E-SATA aansluiting aangesloten. In het BIOS bevindt zich onder INTEGRATED PERIPHERALS de "onboard E-SATA Option Rom". In de handleiding staat bij deze optie: "This item is used to decide whether to invoke the option ROM of the E-SATA controller". De mogelijkheden zijn disable of enable. Waarvoor dient deze optie en welke gevolgen heeft het in- of uitschakelen van deze optie voor de externe harde schijf? Ik heb lang op het internet gezocht maar kon geen duidelijke verklaring vinden. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Weet het niet zeker, maar ik kan me ze voorstellen dat dat te maken heeft of je vanaf de eSATA poort wil booten of niet
ROM betekent volgens mij nog altijd "Read-only memory" dus ik zou zeggen dat je daarmee de E-sata poort read-only maakt?
er staat wel 'option ROM dus lijkt me dat je dan de opties ervoor kun wijzigen buiten de standaard instellingenHyperioN. schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 01:43:
ROM betekent volgens mij nog altijd "Read-only memory" dus ik zou zeggen dat je daarmee de E-sata poort read-only maakt?
[ Voor 14% gewijzigd door SleutelMan op 07-05-2008 02:08 ]