Toon posts:

P6N onboard E-SATA option ROM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn PC zit een MSI P6N Platium moederbord. Op de externe E-SATA aansluiting heb ik een externe harde schijf van Seagate met een E-SATA aansluiting aangesloten. In het BIOS bevindt zich onder INTEGRATED PERIPHERALS de "onboard E-SATA Option Rom". In de handleiding staat bij deze optie: "This item is used to decide whether to invoke the option ROM of the E-SATA controller". De mogelijkheden zijn disable of enable. Waarvoor dient deze optie en welke gevolgen heeft het in- of uitschakelen van deze optie voor de externe harde schijf? Ik heb lang op het internet gezocht maar kon geen duidelijke verklaring vinden. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02
Weet het niet zeker, maar ik kan me ze voorstellen dat dat te maken heeft of je vanaf de eSATA poort wil booten of niet

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
ROM betekent volgens mij nog altijd "Read-only memory" dus ik zou zeggen dat je daarmee de E-sata poort read-only maakt?

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

HyperioN. schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 01:43:
ROM betekent volgens mij nog altijd "Read-only memory" dus ik zou zeggen dat je daarmee de E-sata poort read-only maakt?
er staat wel 'option ROM dus lijkt me dat je dan de opties ervoor kun wijzigen buiten de standaard instellingen ;). Als het bedoeld is voor booten bedoelen ze meestal ook de boot ROM hoewel het hier misschien ook bedoeld kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door SleutelMan op 07-05-2008 02:08 ]

Logius | Somda | Twitter