Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Op deze pagina staat een hele mooie pixel-city. Nu vroeg ik mij af, hoe die gene dat water heeft gemaakt. Ik kan die persoon onmogelijk vinden, omdat de website geheel in het Russisch is. :/

Maargoed,

Ik heb dus al geprobeerd om een gradient te maken, en deze met noise filters te bewerken. Maar dan krijg je echt puntjes, en dit water zijn echt horizontale streepjes (golfjes), beetje lichter, en ook een tint donkerder.

Ook heb ik geprobeerd om twee gradients over elkaar te maken, op een layer, luminance blending (geloof ik :? ).

Volgens mij is het geen patroon, ik kan in ieder geval geen herhalende stukjes vinden, (of ik heb niet goed gekeken..)

Dus, is er iemand die weet hoe je zo'n effect kunt maken? Dus ook met de kleurverschillen enzo? Of spreekt er iemand Russisch :9

Alvast bedankt..

PS:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/15e8f0l.png dit is het water waar ik het over heb.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01 10:25
Via deze pagina (http://www.smashingmagazi...celebration-of-pixel-art/) aangekomen zeker?
Anders is dat misschien een goed startpunt...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt,

Maar op die site hebben ze geen forum. Dus dacht, laat ik het hier eens vragen :)

Verwijderd

Ik denk dat een die hard alles by hand zou doen :D

en in paint ;).

Nee goed, ik weet niet of die Rus hier speciale technieken heeft gebruikt, daarom dat ik me wel kan inbeelden dat hij dit gewoon volledig met de hand heeft gedaan.

Verwijderd

Waarschijnlijk met de hand een tile gemaakt en die gekopieerd.

Maar ik krijg een aardig vergelijkbaar resultaat door een Sandstone Texture te embossen en daarna te colorizen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:59:
Waarschijnlijk met de hand een tile gemaakt en die gekopieerd.

Maar ik krijg een aardig vergelijkbaar resultaat door een Sandstone Texture te embossen en daarna te colorizen.
Inderdaad zeg, het is niet 100% hetzelfde, maar toch is het wel aardig :)
ik krijg trouwens dit:

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/14wg9cp.gif

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Met alle respect, maar dat is toch (hoewel gelijkend) geen pixel-art meer. En hoe je ook met filters e.d. aan de gang gaat; ga er maar van uit dat dit (veel) met de hand gedaan zal zijn (hooguit wat tiling enzo en wat 'spraycan' voor de 'gradients'). Er is nou eenmaal niet overal een 1-klik-en-je-bent-klaar-filter voor.

En ja, dat is a-helluva-lot werk ja. Maar dat is de rest van die city ook en mensen die daar het geduld voor hebben zitten dan ook echt niet met het extra werk voor het water ;)

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 07-05-2008 12:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Inderdaad, dit is pixelart, niet filterart

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:37:
[...]

Met alle respect, maar dat is toch (hoewel gelijkend) geen pixel-art meer. En hoe je ook met filters e.d. aan de gang gaat; ga er maar van uit dat dit (veel) met de hand gedaan zal zijn (hooguit wat tiling enzo en wat 'spraycan' voor de 'gradients'). Er is nou eenmaal niet overal een 1-klik-en-je-bent-klaar-filter voor.

En ja, dat is a-helluva-lot werk ja. Maar dat is de rest van die city ook en mensen die daar het geduld voor hebben zitten dan ook echt niet met het extra werk voor het water ;)
Dat vond ik inderdaad ook, ik vroeg me gewoon af of je zoiets op een simpelere manier kon maken.
Pagina: 1