Toon posts:

cooling asus x1950 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb zins een half jaar een asus x1950 pro.
nu is alleen dat als ik vlink ga gamen mijn scherm zwart word omdat mijn video kaart te warm word.
nu is mijn vraag eigenlijk of iemand ook een idee hiervoor heeft

mijn airflow ziet er nu zo uit

Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/4783/yisy9.th.jpg

orgineel:http://img139.imageshack.us/img139/4783/yisy9.th.jpg

ik dacht zelf aan meschien een nieuwe koeler voor mijn videokaart als dit zou helpen.

hebben jullie meschien een idee

mvg spy2

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Er valt niet veel te zien op die afbeelding... Wat voor koeling heb je, hoeveel casefans, en hoe warm wordt je videokaart?

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Aangezien je uberhaupt airflow hebt (met twee of drie ventilatoren), zou je kaart het prima moeten trekken, tenzij je in een sauna speelt. Weet je zeker dat het je videokaart is die oververhit raakt? Je kan in ieder geval eventjes Speedfan installeren om dat snel te checken.

Verwijderd

Topicstarter
mijn video kaart word onder het spelen volgens de display 85 graden.
en normaal draait deze onder vista op 60 graden.
alle andere onderdelen blijfen normaal draaien zelfs onder het gamen.

groeten spy2

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:30:
mijn video kaart word onder het spelen volgens de display 85 graden.
Welk display? Van je behuizing? Dat gebeurt waarschijnlijk met een externe temp sensor, die alleen de warmte van de heatsink meet, wat wel even wat anders is dan de warmte van je core.

Verder denk ik dat je beter even je zijpaneel er afhaalt en er een grote tafelfan op mikt om te kijken of je probleem dan opgelost is. Is het dan opgelost dan weet je zeker dat het komt door overhitting, anders moet je ergens anders zoeken.

Daarnaast denk ik dat het het makkelijkst is als je even een foto maakt van je computer (van binnen 8)7) en die even hier post zodat wij een analyse kunnen maken van de situatie.