Intel Core2quad 6600 @ 2.4Ghz (kentsfield-core)
moederbord Acer MCP73
geluidskaart onboard
4GB DDR2-6400 (CL5)
2x WD Caviar 500GB SCSI
McAfee Total Protection
monitor: HP w2207h
videokaart: Sapphire Nvidia 512MB 8600GS
drivers videokaart: Nvlddmkm7.15.11.6382(forceware 163.82) vista
gebruikte besturingssysteem: Windows Vista home premium (32-bits)
gebruikte resolutie: 1280x1024 @ 75Hz.
Als ik mijn monitor verbindt met de videokaart d.m.v. VGA geen probleem. Zodra de monitor met de computer wordt verbonden d.m.v. HDMI geeft hij een soort papierscheurend geluid.
Op mijn monitor zit een HDMI aansluiting
Op de videokaart zit een DVI-D dual link aansluiting.
Ik had ook een DVI-D (dual link, male) -> HDMI (female) converter besteld.
Ik kreeg een DVI-D (single link, male -> HDMI (female) converter binnen.
Dus op de videokaart deed ik de DVI-D single link. Daarin de HDMI kabel. Deze weer doorverbonden met de monitor.
Kan het geluid soms komen doordat, de DVI-D op de videokaart dual link en de converter DVI single link is?
Dit geluid bleef maar komen. Ookal had ik het geluid op mute staan. De 3,5mm jacks uit de geluidskaart en uit de monitorboxen. Ongeveer 1x per 30 a 60 seconden hoor je het papier verscheurend-geluid.
Als ik vervolgens de HDMI kabel + converter verwijder en de monitor weer op vga aansluit. Nergens meer last van
Alvast bedankt
edit GPU-Z plaatje:
moederbord Acer MCP73
geluidskaart onboard
4GB DDR2-6400 (CL5)
2x WD Caviar 500GB SCSI
McAfee Total Protection
monitor: HP w2207h
videokaart: Sapphire Nvidia 512MB 8600GS
drivers videokaart: Nvlddmkm7.15.11.6382(forceware 163.82) vista
gebruikte besturingssysteem: Windows Vista home premium (32-bits)
gebruikte resolutie: 1280x1024 @ 75Hz.
Als ik mijn monitor verbindt met de videokaart d.m.v. VGA geen probleem. Zodra de monitor met de computer wordt verbonden d.m.v. HDMI geeft hij een soort papierscheurend geluid.
Op mijn monitor zit een HDMI aansluiting
Op de videokaart zit een DVI-D dual link aansluiting.
Ik had ook een DVI-D (dual link, male) -> HDMI (female) converter besteld.
Ik kreeg een DVI-D (single link, male -> HDMI (female) converter binnen.
Dus op de videokaart deed ik de DVI-D single link. Daarin de HDMI kabel. Deze weer doorverbonden met de monitor.
Kan het geluid soms komen doordat, de DVI-D op de videokaart dual link en de converter DVI single link is?
Dit geluid bleef maar komen. Ookal had ik het geluid op mute staan. De 3,5mm jacks uit de geluidskaart en uit de monitorboxen. Ongeveer 1x per 30 a 60 seconden hoor je het papier verscheurend-geluid.
Als ik vervolgens de HDMI kabel + converter verwijder en de monitor weer op vga aansluit. Nergens meer last van
Alvast bedankt
edit GPU-Z plaatje:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 17:42 ]