Toon posts:

HP w2207H monitor geeft papierverscheurend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Intel Core2quad 6600 @ 2.4Ghz (kentsfield-core)
moederbord Acer MCP73
geluidskaart onboard
4GB DDR2-6400 (CL5)
2x WD Caviar 500GB SCSI
McAfee Total Protection
monitor: HP w2207h
videokaart: Sapphire Nvidia 512MB 8600GS
drivers videokaart: Nvlddmkm7.15.11.6382(forceware 163.82) vista
gebruikte besturingssysteem: Windows Vista home premium (32-bits)
gebruikte resolutie: 1280x1024 @ 75Hz.

Als ik mijn monitor verbindt met de videokaart d.m.v. VGA geen probleem. Zodra de monitor met de computer wordt verbonden d.m.v. HDMI geeft hij een soort papierscheurend geluid.

Op mijn monitor zit een HDMI aansluiting
Op de videokaart zit een DVI-D dual link aansluiting.

Ik had ook een DVI-D (dual link, male) -> HDMI (female) converter besteld.

Ik kreeg een DVI-D (single link, male -> HDMI (female) converter binnen.

Dus op de videokaart deed ik de DVI-D single link. Daarin de HDMI kabel. Deze weer doorverbonden met de monitor.

Kan het geluid soms komen doordat, de DVI-D op de videokaart dual link en de converter DVI single link is?

Dit geluid bleef maar komen. Ookal had ik het geluid op mute staan. De 3,5mm jacks uit de geluidskaart en uit de monitorboxen. Ongeveer 1x per 30 a 60 seconden hoor je het papier verscheurend-geluid.

Als ik vervolgens de HDMI kabel + converter verwijder en de monitor weer op vga aansluit. Nergens meer last van

Alvast bedankt

edit GPU-Z plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/12855phpPrG7Bs.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 17:42 ]

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:52
Eerste wat ik al wil zegge dat je geen sapphire nvidia 512MB 8600GS kan hebben , sapphire is van Ati en niet van Nvidia
Prima dat je iemand er op wilt wijzen dat de omschrijving van zijn hardware niet klopt, maar als dat het enige is wat je te vertellen hebt...
Doe dat als bijzaak onder een nuttige post, zo schiet een TS er nog niets mee op

[ Voor 60% gewijzigd door Ultraman op 06-05-2008 22:41 ]

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 07:42
Dit lijkt me te wijzen op interferentie op het moederbord (hoewel deze problemen vaker voorkomen bij all-in-one moederborden,als video en geluid on board is).

De makkelijkste oplossing om dit toch uit te sluiten, is door een aparte geluidskaart te gebruiken en dan te testen of het probleem zich nog voordoet.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik geen losse geluidskaart bij de hand.

Ook op 1280x1024 @ 60Hz. Geeft hij nog steeds dezelfde keuren. (Zie TS)

Morgen ga ik even naar de computerwinkel waar ik mijn computer en monitor heb gekocht.

Ik hou jullie op de hoogte.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

er zit soms geluid op je hdmi uitgang, wellicht dat je nog een kabeltje oid moet aansluiten? ;)

Verwijderd

Topicstarter
@AlexanderB
HDMI = Is zowel audio- als videosignalen in ongecomprimeerde digitale vorm.
Daarnaast als ik de hdmi kabel + single link converter en 3,5mm minijacks naar de onboard geluidskaart. Hou ik nog steeds hetzelfde probleem als in me TS.

Bij de computerwinkel raadde ze me ook aan om een 5.1 geluidskaart erin te zetten. Of een DVI-D (Dual link, male) naar HDMI (female) te nemen. Indien mijn videokaart DVI-D dual link ondersteunt. Ga ik voor de converter. Anders ga toch voor de 5.1 geluidskaart.

Alleen vraag ik me af waarom zou die 5.1 geluidskaart het probleem oplossen. Indien deze niet is aangesloten op de monitor? :?

Alvast bedankt

edit:
staat op de site van Nvidia: http://www.nvidia.com/object/geforce_8600_features.html

Dual link ondersteuning voor flat panels tot en met 2560x1600 on select Geforce 8800 en 8600 GPU's

Dus ik neem dat hij (Geforce 8600GS) dan ook die DVI-D (dual link, M) naar HDMI (F) ondersteunt. Toch?

Als dat zo is. dan ga ik voor de converter. Dat is dan verre weg de meest goedkope oplossing. tenslotte was ik al niet van lang om een surround setje aan me computer te hangen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 00:36 ]

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 20:57
ik heb hetzelfde probleem.
Ligt helaas aan de monitor zelf.
zie http://h10025.www1.hp.com...ntable=no&product=3543988

nou is dit er met de nieuwe firmware niet meer.
Maar kan je die zelf updaten?

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 20:57
ik heb het scherm nu aangesloten op de 2de dvi aansluiting van mijn videokaart.
En heb er nu geen last mee van

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:50
Wat een pipo's daar bij HP.

Ze geven als optie doodleuk dat je het scherm dan maar beter kunt aansluiten via VGA, en een 3.5mm stekkertje voor het geluid.

HDMI = Digitaal
VGA = Analoog

Geluid over HDMI is ook digitaal, en over 3.5mm is van analoog

Je signaal word er dus alleen maar slechter op 8)7 :X
Pagina: 1