Handige scanner voor facturen en kleinere bonnen

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 12:49
Hallo,

Binnenkort zal ik een groot aantal facturen, declaraties, maar ook kleiner formaat kassabonnen als Albertheijn-bonnetjes moeten scannen er archiveren. Aangezien het om een batch van ongeveer 3000 documenten gaat in totaal ben ik op zoek naar een geschikte scanner die in staat is het grootste deel van het werk van me over te nemen. Dit wil zeggen dat hij bijvoorbeeld moet beschikken over een automatische invoerlade voor zo veel mogelijk documenten, een goede scankwaliteit moet bieden uiteraard, maar dus liever ook dat hij geen problemen gaat geven met de kleinere, onhandigere kassabonnen... Deze zouden dus ook via de automatische invoerlade gescanned moeten kunnen worden omdat het anders vrijwel onbegonnen werk zou zijn als ze één voor één onder de flatbed moeten...
Het budget doet er niet echt toe, zolang de scanner maar aan alle eisen voldoet en liefst zo goed mogelijk uiteraard. Natuurlijk is goedkoper een pré, en sowieso onder de €1000, liefst rond de €500 (of lager).
Tot nu toe heb ik een groot aantal erg fancy kantoorscanners gevonden maar jammergenoeg voldoen de specificaties nooit genoeg om precies te weten of de scanner aan mijn wensen kan voldoen. Zo zal er niet gauw tussen de specificaties staan welke scanner om kan gaan met kassabonnen... Daarom wend ik me nu dus naar jullie expertise en ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen, advies en suggesties :)

Alvast bedankt!

//edit: Ik heb even navraag gedaan en het scannen van kleine kassabonnen hoeft niet, dat scheelt.
Budget is max. 1000 euro

[ Voor 5% gewijzigd door VR46 op 09-05-2008 20:50 ]

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 15:13

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zoals ik het nu lees is het alleen een backlog scanning die jullie uit willen voeren of ben je ook van plan in de toekomst verder te scannen ?

Zelf kan ik een Kodak i40 of een Kodak Scanstation i100 aanraden doordat deze goede kwaliteit bieden en perfectpage bevatten. Perfectpage haalt je zwarte randen etc weg. De i100 is eigenlijk een i40 maar dan met netwerk en standalone functionaliteiten die dus overal voor inzetbaar is. Hou er wel rekening mee dat dit document scanners zijn en geen plaatjes scanners. Ook zijn dit duurdere scanners wegens de snelle camera's die er in zitten. De i40 is een hostbased scanner welke op usb werkt.

Dit zijn eigenlijk de eerste scanners welke je na de huis tuin en keuken scanners gebruikt. Canon heeft ook nog een entry level scanner in de 2000 reeks maar deze hebben geen black border removal's etc.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• VR46
@TiMMieJ: Dankjewel voor je antwoord. Welke scanners uit de Canon 2000-serie bedoel je dan specifiek? Een nadeel aan de kodak i40 lijkt me dat je er bijvoorbeeld geen dik boek mee kan scannen mocht dat ooit nodig zijn...

Wat denken jullie van de HP Scanjet 8270
...en van de Canon DR-2580C

//edit: Ik heb even navraag gedaan en het scannen van kleine kassabonnen hoeft niet, dat scheelt.
Budget is max. 1000 euro

[ Voor 63% gewijzigd door VR46 op 07-05-2008 10:48 ]

• VR46
Niemand?... :/

[ Voor 30% gewijzigd door VR46 op 09-05-2008 15:07 ]

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

• VR46
Dankjewel voor je tips.
Die ScanSnap S300 is inderdaad geschikt voor de kleinere bonnetjes maar dat hoeft dus niet meer. En voor algemene documenten is de scanner niet snel genoeg en net niet praktisch genoeg.
Wat shoeboxed.com betreft, het probleem is dat we de facturen weer terug willen hebben daarna, allereerst zitten er hoge verzendkosten op waarschijnlijk, ten tweede durf ik alle bedrijfsadministratie van twee jaar niet toe te vertrouwen aan zo'n ver gelegen bedrijf en daarnaast krijgen klanten buiten de VS hun documenten niet meer terug maar die worden gerecycled...
Helaas, ik zoek echt een professionele kantoorscanner.

Ik heb steeds meer interesse in de HP N8420, kan niemand me daar wat over vertellen, of een vergelijking geven met HP en andere merken? Is het verstandig om HP als merk te kiezen voor de scanner?

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Ik vondt deze nog voor je.
Pentax DSmobile 600 Scanner

via Budget, Organize and De-clutter Your Life With ReceiptWallet

Succes!
Verder her ik nietzoveel ervaring hiermee...
Pagina: 1